3 tips voor een goede Instagram

‘Do it for the gram’, is een zin die je vast wel eens hoort. Als bedrijf of ondernemer is het ontzettend belangrijk dat ook je sociale kanalen helemaal up to date zijn. Aan de hand van Instagram, Facebook en Youtube kan je namelijk een publiek opbouwen en zo krijg jij uiteindelijk meer conversies! Vandaag delen wij drie tips met je over hoe jij jouw ‘Instagram-game’ kan optimaliseren.

Kwaliteit boven kwantiteit

Zorg voor kwalitatief goede content. Het is namelijk beter om een dagje posten op Instagram over te slaan, en om pas te posten wanneer je écht tevreden bent met de post. Wees kritisch en plaats alleen content waar jij echt achter staat. Inhoud is ontzettend belangrijk. Post geen foto’s op je Instagram pagina om maar iets te posten, post content die jouw bedrijf representeert. Een mooie quote waar je onderneming in gelooft of een kwalitatief goede foto van een van je werknemers zijn goede voorbeelden. Heb jij een autobedrijf? Plaats dan bijvoorbeeld informerende content die autoliefhebbers waarderen en visueel mooie plaatjes van bijzondere bolides!

Regelmaat en structuur

Jouw volgers en publiek zullen regelmaat en structuur waarderen en dit is in feite van toepassing op twee dingen. Als jij regelmatig post, zullen mensen aan je blijven denken en vergeten zij jouw onderneming niet zo snel. Je springt immers elke paar dagen naar voren in hun tijdlijn met je mooie en inhoudelijke posts. Daarnaast is het zo dat als jij content plaatst die visueel in een bepaald thema valt, je Instagram pagina bestaat uit een bepaalde herkenbare structuur. Dit is ook plezierig voor het oog wanneer men je pagina bezoekt, en alles in het grid in een bepaalde visuele structuur staat.

Als jij zowel video’s als foto’s plaatst, is het slim om ook dit in een structuur te doen. Plaats dan bijvoorbeeld twee foto’s voordat je een video plaatst, en herhaal dit schema. Uiteindelijk wordt jouw grid dan mega overzichtelijk en mooi!

Je kan ook content plaatsen in hetzelfde kleurenthema. Zo kan je allerlei foto’s en video’s plaatsen in bijvoorbeeld verschillende blauwtinten, als dit overeenkomt met jouw huisstijl en logo. Denk hier goed over na en kies slim voor een bepaald kleurenthema.

Het is natuurlijk ook mogelijk om te kiezen voor een inhoudelijk thema, zoals foto’s van auto’s. Op deze manier kies je eigenlijk een niche-doelgroep!

Adverteren op Instagram

Ooit gehoord van adverteren op Instagram? Dit is een super handige manier om veel mensen tegelijkertijd te bereiken en je bedrijf echt op de kaart te zetten binnen jouw vakgebied!
Advertenties binnen Instagram integreren heel goed in de tijdlijn in de reguliere content en advertenties plaats je op exact dezelfde manier als reguliere posts. Het is aan te raden om altijd vanuit het advertentiebeheer van Facebook te adverteren, want dit is efficiënter.

Wij bij Social Elephant kunnen jou helpen om advertenties op Instagram op te zetten! Neem gerust contact met ons op en ontdek alle mogelijkheden! 📞 030-7601213

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden