7 Contactmomenten creƫren voor je potentiƫle klant

Wist je dat een klant gemiddeld genomen zeven contactmomenten nodig heeft, alvorens een klant overgaat tot het doen van een aankoop? Als webwinkel of aanbieder van zakelijke dienstverlening is het zodoende belangrijk om ā€œon top of mindā€ te blijven! Hoe zorg jij, dat je klant voortdurend herinnerd wordt aan de toffe producten of goede diensten die je als bedrijf aanbiedt? Hoe voorkom je dat een potentiĆ«le klant toch nog overstapt naar een concurrent? Het zogenaamde remarketing kan de uitkomst voor je zijn.

Contactmomenten komen in verschillende vormen voor

Contactmomenten komen in verschillende vormen voor, door de diversiteit aan kanalen die kunnen worden ingezet om potentiĆ«le klanten te bereiken. Denk bij deze kanalen aan de website van je organisatie, paginaā€™s op sociale media, blogberichten op andere websites, radio- en televisiespotjes, enzovoorts. Bij contactmomenten kun je onder meer denken aan:

  • Een klant ziet je website in de zoekresultaten binnen Google staan
  • Een klant bezoekt je website om meer te weten te komen over diensten
  • Een klant ziet een advertentie op social media staan
  • Een klant hoort een radiospotje waarin je bedrijf genoemd wordt

Vertrouwen opbouwen en remarketing inzetten

Het zoeken naar mogelijkheden om tot nieuwe contactmomenten te komen met een klant, is noodzakelijk om vertrouwen op te bouwen. Des te vaker een klant je naam voorbij hoort komen, des te sneller zal deze geneigd zijn om een product bij je te bestellen. Het feit dat je na het zoeken naar schoenen, advertenties van de bezochte webwinkel en de bekeken schoenen ziet op social media is geen toeval. We noemen dit principe remarketing, wat werkt op basis van cookies die webwinkels op je computer plaatsen. Remarketing maakt het mogelijk om advertenties te richten op bezoekers van je website.

Kan remarketing ook interessant zijn voor het vergroten van het aantal contactmomenten met de potentiƫle klanten van jouw organisatie? Wij denken van wel! Wil je weten waarom? Neem eens contact met ons op, zodat we het je kunnen uitleggen.

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden