Tip video

De waarde van professioneel geschreven content

Er zijn verschillende zaken die bijdragen aan de positie van je bedrijfswebsite in de zoekmachine. Zo moet je unieke content hebben, de geschreven content moet bepaalde zoekwoorden bevatten en de techniek van je website moet zodanig werken dat Google alle goede dingen oppikt. Maar met een vernieuwde website met scherpe content ben je er nog niet helemaal. Je hebt ook regelmatig nieuwe content nodig.

Unieke content voorzien van de stempel van je bedrijf

Met continuïteit in je geschreven content gaat je positie in de zoekmachine erop vooruit. Google kan namelijk zien dat je actief bent en daarnaast is je website op meer en bredere zoekwoorden vindbaar. Veel bedrijven kiezen ervoor om interessante en relevante content van andere websites te delen op hun bedrijfswebsite. Het is mooi dat je nieuwtjes en interessante stukken deelt met je doelgroep maar als je ze binnenkrijgt op een artikel van een ander raak je deze traffic ook meteen weer kwijt omdat ze zullen doorklikken naar het originele artikel. Zo kun je beter het interessante artikel wat je gevonden hebt redigeren naar de tone of voice van je eigen bedrijf en zelf je eigen aanvullingen en visies eraan toevoegen. Zo krijg je unieke content voorzien van de stempel van je bedrijf.

Top of mind bij je doelgroep

Naast het hoger scoren door middel van zoekwoorden is het belangrijk om ‘top of mind’ te zijn bij je doelgroep. Dit betekent dat je doelgroep steeds weer nieuwe content van je bedrijf tegenkomt waardoor ze je niet vergeten. Ze zullen de artikelen misschien, net als de social media kanalen van je bedrijf natuurlijk, delen op social media. Daardoor ben je voor een breder publiek zichtbaar en creëer je een ander belangrijk aspect van een hoge positie in de zoekmachine: links naar je bedrijfswebsite op andere websites en social media.

Professioneel teksten laten schrijven

Heb je een werknemer in huis die goede teksten kan schrijven en kaas heeft gegeten van SEO (zoekmachineoptimalisatie)? Maak dan een contentplanning en ga aan de slag. Heb je niet iemand binnen je bedrijf die dit kan doen of hier tijd voor heeft? Besteed het dan vooral uit aan een professional. Een professionele tekstschrijver kan aan de hand van bestaande teksten op je website, of instructies van iemand binnen jouw bedrijf, in de taal van het bedrijf unieke content voor je schrijven. Een tekstschrijver is niet alleen getraind om dit snel en professioneel aan te pakken, hij of zij is ook SEO onderlegd om maximaal rendement te kunnen behalen uit de geschreven teksten.

Klik op de onderstaande button om een offerte aan te vragen.

Offerte teksten schrijven

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)