ARTIKEL

Gedragsregels op Social Media voor bedrijven

U wilt geen negatieve publiciteit. Daarom is het verstandig om samen met uw medewerkers na te denken over gedragsregels voor hoe uw personeel Social Media inzet. Dit kan u helpen:

Meld negatieve publiciteit

Er zijn vele monitoringtools waarmee u de bedrijfsactiviteit kunnen analyseren. Deze zien zeker niet alles. Maar wees niet bang. Uw eigen medewerkers zijn de grootste hulp om negatieve publiciteit op te sporen. Het is verstandig in uw bedrijf een centraal meldpunt op te zetten voor negatieve publiciteit.

Reageer niet op negatieve publiciteit

Medewerkers mogen niet zelf reageren op negatieve publiciteit. Ze moeten het wel melden bij het meldpunt waarna de ”communicatieafdeling” de kwestie afhandelt.

Geef krediet aan de auteur

Als u iets wil posten dat iemand anders schreef, zet dan altijd erbij wie de auteur is. Vraag van te voren toestemming of u het artikel mag delen via Social Media.

Wees alert op persoonlijke content

Maak uw medewerkers ervan bewust dat wat zij verspreiden, via hun eigen Social Media kanalen, gelezen kan worden door uw klanten.

Maak vrijblijvend kennis met ons om meer te weten te komen over dit onderwerp

Meer informatie OF Neem contact op


Lees ook:

Grip op Social Media

Social Media business to business

Public relations en Social Media

Meer artikelen

  •  

    Voorbereiding op de nieuwe AVG wet

    Door de enorme toename in het dataverkeer en de steeds sneller ontwikkelde technologie is er besloten om een nieuwe privacy wet in te laten gaan (AVG). Dat houdt in dat de persoonsgegevens nu nog …
  •  

    Wat zijn chatbots?

    Een chatbot is een geautomatiseerde gesprekspartner. Die op commando reageert. De eerste chatbot is ontwikkeld in 1964 en was de eerste bot die ook daadwerkelijk door de Turingtest heen kwam. Een …
  •  

    Professionele website laten maken

    Het hebben van een mobiele website wordt tegenwoordig steeds belangrijker.

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)