Tip video

Groeitip: Hoe neem je online beslissingen?

Veel bedrijven maken gebruik van Google Analytics. Maar hoe kun je dit nou daadwerkelijk gaan indelen?

Stel doelen

Om online beslissingen te nemen is het (op)stellen van duidelijke doelen een pre. Belangrijke vragen die hierbij komen kijken zijn:
– Wie is je doelgroep?
– Wat wil je bereiken?
– Waar zit je doelgroep?
– Hoe kun je jouw doelgroep bereiken?

Van alle vragen is “Wat wil je bereiken” toch wel de belangrijkste. Als je eenmaal weet wat je wilt bereiken kun je gaan kijken hoe je dat het beste kunt aanpakken. Als de vragen allemaal zijn beantwoord kun je makkelijker aan de slag; zo heb je een duidelijk beeld van alle factoren waar je beslissingen over zult gaan nemen.

Stel je verbeteringen vast

Na het opstellen van doelen kun je door middel van metingen kijken naar de online groeimogelijkheden van je bedrijf, website of platform. Door het in kaart brengen van de zwaktes van je marketingstrategie is het mogelijk oplossingen aan de eerder vastgestelde doelstellingen te koppelen.  Deze koppeling maakt het vervolgens mogelijk om online beslissingen te maken, zonder het gevaar dat je als bedrijf verkeerde stappen zet.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)