Het geheim van LinkedIn algoritme

Je hebt goede en relevante content geschreven en je hebt er veel tijd in gestoken. Toch presteert je bijdrage niet goed en dat is uiteraard jammer. Vraag jij je dan ook zo af hoe de algoritme van LinkedIn in elkaar zit?

Hoe hoger het engagement, hoe beter voor het algoritme

Het is je vast opgevallen dat de hoeveelheid content en kwaliteit in je tijdlijn enorm is toegenomen. Dan begin je je af te vragen hoe ik me nog onderscheiden? Dus ga je op zoek naar het geheim van LinkedIn algoritme. Het is een grote black box, toch is al heel wat duidelijk. Het algoritme gebruikt alle beschikbare informatie om te bedenken aan wie je update kan worden voorgeschoteld. Vraag jij je namelijk af waarom bepaalde updates van personen en bedrijven altijd in je tijdlijn te zien zijn en van andere personen in je netwerk helemaal niet? Dan ben jij niet de enige! 
Hierbij wordt rekening gehouden met eigenlijk alle acties die jij binnen LinkedIn verricht.

Wist je dat 40% van je home feed op LinkedIn komt vanuit je netwerk die ergens op reageert. Engagement heeft werkelijk waar invloed op het algoritme van LinkedIn. Dat kan gedaan worden door te liken, reageren of delen. Deze acties zorgen voor een groter bereik. Dit vergroot de kans op nieuwe volgers, bekendheid en conversies.  

Video is de toekomst

Vloggende professionals of personeel zijn een oogappeltje. Het algoritme is erg lief voor native videos. Voor jou is dit een goede manier om laagdrempelig kennis te delen. Laat zien dat jij de benodigde kennis in hun huis hebt om je (potentiële) klanten te helpen!

Data-driven LinkedIn gebruik

Zorg er ten eerste voor dat je goede bedrijfsgerelateerde content hebt die past bij de mensen uit jouw sector. Probeer die mensen op een informele en persoonlijke wijze te benaderen. Doe dit door informatie te geven, meningen te vragen en te instrueren. Verder moet je altijd reageren op berichten en opmerkingen. Dit heeft twee redenen. Ten eerste zal jouw naam op meer feeds verschijnen. Ten tweede wordt het inhoud herleeft en wordt het hoger vertoont in de tijdlijn. Dus je moet voortdurend commentaar leveren zodat jouw activiteiten meer aandacht krijgen.

Kortom, LinkedIn moedigt de strijd om likes, comments en shares van relevante mensen. Wat jij hiervoor moet doen is vooral testen. Kijk welke beelden of titels het beste werkt en waar je de meeste likes mee bereikt.

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden