Hoe werken wij met Google Ads?

Wij werken graag met Google Ads, een advertentieprogramma van Google waardoor wij op bepaalde zoektermen kunnen adverteren voor onze klanten. De advertenties worden weergegeven in de zoekresultaten van Google en zo kunnen wij een klant online laten groeien. Het campagneteam binnen Social Elephant werkt hier elke dag mee. Maar hoe gaat dit nou in de praktijk? We leggen het je vandaag uit! 

Het maken van een campagneplan

Het sales- en onderzoeksteam heeft bepaalde afspraken gemaakt met de klant wat betreft de inhoud van de campagne. Er is een zoekwoorden analyse uitgevoerd om er zo achter te komen welke zoekwoorden voor de specifieke doelgroep en markt van de klant goed werken. Deze informatie wordt in het campagneteam omgezet naar een campagneplan. In het campagneplan leggen we eigenlijk aan de klant concreet uit wat onze werkzaamheden zullen zijn en met welk doel. Willen we meer bereik genereren voor de klant? Of meer conversies? Of juist naamsbekendheid? 

Advertentieteksten schrijven

Naast het opzetten van het campagneplan schrijven we advertentieteksten die we uiteindelijk invoeren in Google Ads. Deze teksten worden geschreven aan de hand van de gekozen zoekwoorden die volgen uit de zoekwoorden analyse. Ook kijken we naar de teksten op de landingspagina waar men terecht komt als ze klikken op de advertentie. De advertentietekst moet hier natuurlijk wel goed op aansluiten. Daarnaast houden we goed in ons hoofd wie de klant is, en waar zij voor staan, maar ook de doelgroep is van groot belang. 

De landingspagina is belangrijk!

De advertenties linken altijd door naar een landingspagina. Deze pagina bevindt zich op de website van de klant en geeft informatie over een bepaald onderwerp. Het is van groot belang dat de landingspagina er goed uitziet en dat het duidelijk is wat een bezoeker er kan doen. We hebben het hier over een call-to-action (CTA). Een knop zoals ‘Neem contact op’ of ‘Download mijn gratis e-book’ is een duidelijke call-to-action. Het is ook slim om deze CTA bovenaan de landingspagina te plaatsen. Bezoekers van de pagina weten meteen wat ze kunnen gaan doen en als ze meer informatie willen hebben, kunnen ze altijd nog doorscrollen naar de rest van de pagina. 

Goedkeuring content en teksten

Als dit zo is afgesproken en als dit nodig is kunnen we ook content voor de advertentie aanleveren zoals een foto of video. Voordat we een advertentie live zetten, is het belangrijk dat de klant de definitieve advertentieteksten en content heeft goedgekeurd. Dit doen we door een voorbeeld te geven van hoe de advertentie er in Google uit zal komen te zien. 

Het monitoren van de prestaties

Wanneer de klant goedkeuring heeft gegeven omtrent de advertenties, kunnen we ze live zetten. Hier begint het monitoren van de advertenties, inzicht krijgen in de prestaties van de advertenties is ontzettend waardevol. De klant ontvangt elke maand een rapportage van ons over hoe de advertenties presteren en wat er beter kan. 

Optimaliseren van de responsiviteit

Verschillende technieken kunnen ons helpen om een advertentie te optimaliseren. Welke techniek we gebruiken is wederom afhankelijk van het soort advertentie, de klant en de doelgroep. We kunnen bijvoorbeeld extra zoekwoorden toevoegen, een highlight invoegen, of uitsluitingszoekwoorden gebruiken. Op deze manier kunnen we de responsiviteit van de advertenties optimaliseren en onze klanten online laten groeien! 

Wil jij ook graag een Google Ads campagne? Neem contact op en ontdek hoe wij jou online kunnen laten groeien! 

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

Kennis delen is vermenigvuldigen

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden