ARTIKEL

Waar moet je op letten bij online adverteren

Online adverteren is een slimme manier om een boodschap of actie kenbaar te maken bij je doelgroep en om je bedrijf bekend te maken bij een breed publiek. Daarnaast gebeurt het vaak dat als je via Google adverteert er ook een toename is in de organische positie van je website in de zoekmachine. Een prettige investering dus! Maar voordat je begint met online adverteren, of dit nu op Google is of op Facebook, is het goed om rekening te houden met een aantal zaken. We geven hieronder vier tips weg om een hoger rendement te behalen met online marketing.

Zorg voor een goede CTA (call-to-action)

Een call-to-action is cruciaal bij online adverteren. Heb je bijvoorbeeld een speciale actie van een van je producten? Zorg dan dat de bezoekers ook weten waar ze deze producten direct kunnen kopen. Verkoop je geen producten? Bedenk dan dat een call-to-action ook kan zijn dat (toekomstige) klanten een vrijblijvende offerte kunnen aanvragen, een gratis afspraak kunnen maken of zich in kunnen schrijven voor een nieuwsbrief.

Maak gebruik van remarketing

Met remarketing bereik je mensen die je website al een keer eerder bezocht hebben. Zij krijgen je advertenties te zien als ze websites bezoeken die deel uitmaken van het Google Display Netwerk of als ze op Google zoeken naar

woorden die gerelateerd zijn aan je producten of services op Google. Zo zie je bijvoorbeeld weleens advertenties op Facebook van webshops die je eerder hebt bezocht en soms zelfs met precies dat product wat je bekeken hebt. Zo herinner je je bezoekers aan datgene waar ze in geïnteresseerd zijn.

Creëer advertisements per doelgroep op het juiste kanaal

Het mooie van online adverteren is dat je, met name op Social Media, heel gericht kunt adverteren. Bedenk dat de tone of voice van je bericht anders moet zijn voor 18-jarigen dan voor bijvoorbeeld 40-jarigen. Zorg er daarnaast voor dat je de juiste doelgroep op het juiste platform benaderd. Zo zullen gebruikers van Facebook minder gevoelig zijn voor een zakelijke boodschap.

Begin met een kleine investering

Je kunt van tevoren nooit zeker weten welke advertisement wel gaat werken en welke niet. Begin met een kleine investering, analyseer de resultaten en schaal bij waar nodig. Als het goed werkt kun je de investering altijd nog verhogen en heb je meer zekerheid over je behaalde resultaten. Dit betekent wel dat je ervoor moet zorgen dat al je campagnes meetbaar zijn. Als je niet kunt meten is het een loze investering!

Meer artikelen

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)