Praat niet over je diensten, maar help je klant!

Wanneer je een fysieke winkel bezoekt voor de aanschaf van een scheerapparaat, hoef je niets te horen over elektrische tandenborstels. Een medewerker moet je meer vertellen over de door hem of haar aangeboden scheerapparaten. Waarom zou je op een website wel praten over het totaal aan diensten die je aanbiedt, als een klant voor een los product of een losse dienst op je website terecht komt? Praat niet over je diensten, maar probeer de klant te helpen!

Zet de klant centraal op je website en in je service

De service die organisaties aan klanten bieden is doorgaans al gericht op een klant. Op websites is dit veel minder vaak het geval! Praat op de homepage van je website niet alleen over de producten en diensten die je klanten kunt bieden, maar informeer naar de behoeftes en wensen van klanten. Met welk doel komt een klant naar je website? Naar welke pagina wil je een klant begeleiden? Op individuele pagina’s kan een klant vervolgens meer lezen over een individueel product of een losse dienst.

Tips om je klant centraal te zetten op je website

Zie de homepage van je website als de entreehal in een warenhuis. Begeleid je bezoeker naar de juiste pagina middels een overzichtelijk menu, geef een bezoeker tips waar hij of zij iets aan heeft: laat een bezoeker merken dat zijn of haar bezoek gewaardeerd wordt. In blogberichten praat je niet over je eigen producten, maar over onderwerpen waarmee je een klant verder kan helpen.

  • Geef bezoekers de mogelijkheid om via een live chat vragen aan je te stellen op de homepage.
  • Voorzie een klant van bruikbare tips in aantrekkelijke blogposts, video‚Äôs of infographics op je website.
  • Laat een bezoeker zien op welke manier jij hem of haar naar een hoger niveau kan helpen, wanneer je de focus op zakelijke dienstverlening legt.

Meer weten over het centraal zetten van een klant? Kijk eens op onze eigen homepage voor toffe idee√ęn! Je kunt natuurlijk ook gewoon contact met ons opnemen voor persoonlijk advies.

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden