Praat zoals je potentiële klant denkt.

Wanneer je zelf te maken hebt met een probleem, zal je op dit probleem zoeken in een zoekmachine als Google. De kans dat mensen op oplossingen zoeken is bijzonder klein! Probeer hier als websitehouder op in te spelen, door het probleem van een klant te omschrijven en vervolgens een oplossing te bieden. Een klant wil er zeker van zijn, dat jij hem of haar de oplossing biedt. Een willekeurige oplossing wordt door potentiële klanten niet direct gekoppeld aan hun probleem. Zorg dat een klant zich herkent in het probleem, dat jij omschrijft!

Herkenning is key bij het bieden van oplossingen

Op het moment dat je ziek bent, zal je een huisarts bezoeken voor advies. Een huisarts inventariseert je klachten en zal op basis daarvan een aantal extra symptomen opnoemen. De kans is groot dat je deze symptomen in zo’n geval herkent. Het geeft de huisarts de bevestiging op het juiste spoor te zitten. Pas na deze stap volgt het voorschrijven van een medicijn. Een dergelijk pad bewandelt je potentiële klant ook op het internet. Geef deze klant het idee hem of haar te begrijpen, om vervolgens een oplossing aan te dragen. Het gevoel van herkenning zal een potentiële klant sneller aanzetten tot het doen van een aankoop.

Probeer de problemen van klanten te vinden

Het is niet altijd even gemakkelijk om vanuit een klant te denken. Hoe weet je met welk probleem een klant te maken heeft? Er zijn handige tools te vinden, die je hierbij kunnen helpen. Probeer bijvoorbeeld zoektermen te vinden, die gerelateerd zijn aan de oplossing die jij mensen kunt bieden. Ook kun je data verzamelen over de manier waarop bezoekers bij je website terechtkomen. Het vertelt je meer over de problemen die zij ervaren!

Problemen van klanten vinden

  • Gebruik Google Analytics om te achterhalen hoe bezoekers bij je website terechtkomen.
  • Zet klanten aan tot het achterlaten van een recensie, om te zien met welk doel zij een product of dienst hebben afgenomen.
  • Gebruik een zogenaamde keyword tool of suggesties die Google je zelf biedt op basis van een zoekterm, om naar gerelateerde problemen te zoeken.

Meer weten over het vinden van de problemen van klanten of het opwekken van een gevoel van herkenning? Social Elephant helpt je hier graag bij!

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden
×

👋🏻 Kunnen wij je ergens mee helpen?

× Kunnen wij je helpen?