Probeer niet te verkopen, maar bied een klant waarde.

Veel bedrijven richten zich op het verkopen van producten of diensten. Een maximale omzet is immers heilig! Wist je dat een maximale omzet niet behaald wordt door producten te verkopen? Dat klinkt wellicht gek, maar toch is het zo. Je koopt zelf waarschijnlijk ook niets van een straatverkoper op het strand in Barcelona! Hooguit een hoedje, als je deze zelf vergeten bent. Waarom neem je wel het hoedje, maar bijvoorbeeld niet een aangeboden ketting of tas? Op het moment dat je de straatverkoper treft, biedt het hoedje je waarde. Het hoedje beschermt je tegen de zon, wat op zo’n moment erg prettig kan zijn.

Creëer waarde voor bezoekers van je website

Een dergelijke aanpak zou je ook op je eigen website kunnen toepassen. Richt de website niet in om producten te verkopen, maar om bezoekers waarde te bieden. Zorg dat een bezoeker niet alleen producten of diensten voorgeschoteld krijgt, maar bied de bezoeker ook waardevolle, extra content. Geef bijvoorbeeld tips over het gebruik van bepaalde producten of diensten. Introduceer nieuwe concepten waar een bezoeker iets aan heeft. Wanneer een bezoeker merkt dat je waarde toevoegt, is de kans veel groter dat deze bezoeker een dienst of product bij je afneemt.

Toon je kennis door waarde te bieden aan klanten

Het feit dat je waarde aan klanten biedt vergroot niet alleen de kans op de verkoop van producten of diensten. Het toont ook je expertise binnen een bepaald vakgebied! Evenals dat het ertoe kan leiden dat bezoekers je website zullen delen met anderen. De kans dat dit gebeurt als je producten enkel verkoopt, is aanzienlijk kleiner.

Waarde bieden aan bezoekers van je website

  • Bouw aan blog met interessante berichten over nieuwe trends of relatief onbekende concepten binnen je vakgebied.
  • Bied bezoekers een nieuwsbrief aan, waarin je deze blogberichten met ze kunt delen en ze extra content kunt bieden.
  • Combineer producten of diensten met een uitgebreide omschrijving. Waarom zou een bezoeker een product of dienst af moeten nemen? Niet omdat het product beter is dan dat van de concurrent, maar omdat het een bepaalde waarde biedt. Benoem deze waarde!

Breng de waarde die jij bezoekers kunt bieden in kaart en zoek naar mogelijkheden om dit kenbaar te maken aan potentiële klanten. Social Elephant helpt je hier graag bij!

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden
×

👋🏻 Kunnen wij je ergens mee helpen?

× Kunnen wij je helpen?