Stop met het maken van eenmalige campagnes.

Via welke kanalen adverteer jij momenteel? Bedrijven zijn vaak geneigd om een grote marketingcampagne op te zetten via één of hooguit twee kanalen. Denk aan een marketingcampagne binnen zoekmachines, via social media of bijvoorbeeld een reclamespotje op de radio. Verstandiger is het om voor een combinatie van verschillende kanalen te kiezen. Op deze manier wordt het makkelijker om het effect van verschillende marketingcampagnes te meten, waardoor efficiënter omgegaan kan worden met het marketingbudget binnen je organisatie. Lees verder om te leren hoe jij je marketingstrategie kunt optimaliseren!

Redenen om voor een diverse marketingstrategie te kiezen

Het op efficiëntere wijze inrichten van je marketingstrategie is niet de enige reden om voor een bepaalde vorm van diversiteit in je marketingcampagnes te kiezen. Wist je bijvoorbeeld dat potentiële klanten gemiddeld zeven contactmomenten nodig hebben, voordat zij een dienst of product afnemen? Door potentiële klanten via verschillende kanalen aan te spreken, vergroot je de kans op een hogere conversie.

 Voordelen van een diverse marketingstrategie

       Efficiëntie van marketingcampagnes meten wordt makkelijker

–    Bereik sneller zeven contactmoment met een potentiële klant

       Vergroot de naamsbekendheid van je organisatie

       Bereik een bredere doelgroep via verschillende kanalen

      Een diverse marketingstrategie opzetten voor je organisatie

Een nadeel van het opzetten van een diverse marketingstrategie, is het feit dat dit relatief veel tijd kost. Breng de verschillende marketingkanalen in beeld, bepaal de doelgroep die je via deze kanalen wilt bereiken, zet de advertentiecampagne op en publiceer deze vervolgens. Hierbij dien je rekening te houden met doelen op de korte termijn, bijvoorbeeld middels SEA en campagnes via social media. Maar ook met doelen op de lange termijn. Om successen op de lange termijn te behalen, kan onder meer SEO een aantrekkelijke marketingvorm zijn.

Meten van resultaten bij marketingcampagnes

Nu de marketingcampagnes gelanceerd zijn, begint het belangrijkste onderdeel: het meten van de resultaten! Het is van het type marketingcampagne afhankelijk, hoe resultaten gemeten kunnen worden. Bij SEO kan gekeken worden naar de verbetering van posities in de zoekresultaten. In het geval van SEA of bijvoorbeeld marketing via social media kan naar de conversierate van het aantal kliks op advertenties worden gekeken.

Ook benieuwd hoe jij de marketingcampagnes van je organisatie kunt optimaliseren? Social Elephant voorziet je graag van advies! 

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden