Stop met het vertellen van valse verhalen.

Vroeger was het zo dat degene die het hardste schreeuwde, ook de meeste aandacht kreeg. Die tijd is nu over. Met online marketing is het zo dat mensen over jou gaan praten ipv dat jij over jezelf praat. Denk bijvoorbeeld aan positieve reviews. Een positieve review is meer waard dan 10 facebook posts waarin je jezelf de hemel in prijst.

Hoe kun je er in een drukke marketingwereld voor zorgen dat jouw bedrijf opvalt?

Dit doe je door een belangrijk onderdeel van de aandacht van de consument te betrekken: emotie.
Emotionele marketing wordt meestal aangeboden door middel van een unieke emotie, zoals geluk, verdriet, woede of angst, om een reactie van de consument op te wekken.
Het is dus belangrijk om mensen te raken. En mensen raak je alleen maar vanuit het hart. Blijf dus altijd ethisch en vertel geen valse verhalen. Op het einde wint eerlijkheid het altijd.

Een aantal manieren om mensen te raken:

1.    Zorg voor een goede eerste indruk

Een eerste indruk maak je maar één keer. Als persoon, maar ook als bedrijf. Als jouw eerste indruk goed is, heb je direct een streepje voor op diegenen die een slechte eerste indruk achterlaten. Een positieve eerste indruk laat je achter met een herkenbare huisstijl, persoonlijke communicatie, doen wat je belooft en het leveren van kwaliteit. Klinkt simpel, maar soms makkelijker gezegd dan gedaan.

2.    Storytelling

Wil je mensen raken én ze iets laten onthouden? Dan is het zaak om jouw publiek onderdeel van het verhaal te laten worden. De ideale manier is storytelling. Dit kan door middel van blogs, maar ook door video marketing te gebruiken blijf je top of mind (onthouden worden) én kun je jouw doelgroep raken met jouw boodschap.

Verhalen en storytelling betrekken het onderbewustzijn van de consument en cre√ęren een emotionele band met jouw merk

Let op: onderschat je publiek nooit!

3.  Social proof

Zoals eerder al aangekaart ‚Äď social proof is anno 2019 essentieel. Een website zonder foto‚Äôs, 0 klantenreviews of een ontbrekend telefoonnummer? Weinig kans dat je jouw doelgroep weet te raken. Bedrijven die de nadruk leggen op social proof zeggen eigenlijk ‚Äėvertrouw ons, anderen doen het ook‚Äô. Bij klanten roept dat de volgende reactie op: ‚Äėals anderen hen vertrouwen, kan het vast geen kwaad‚Äô!¬† Social proof is er in verschillende vormen:

Klant cases, klantbeoordelingen, bedrijfslogo’s of foto‚Äôs en video‚Äôs van jou/jouw team.

Wanneer je klanten √©cht weet te raken met jouw marketing uitingen, zullen ze laaiend enthousiast worden. Mensen kunnen zo enorm gepassioneerd raken door merken dat ze de logo’s op hun borst dragen of ze zelfs op hun lichaam tatoe√ęren. En niet te vergeten: hun vrienden en collega‚Äôs vertellen over hun positieve ervaring met jouw merk.

¬†Ben jij benieuwd hoe jij jouw (potenti√ęle) klanten kunt raken met jouw verhaal? Laat het ons gerust weten. Bij Social Elephant staan we voor je klaar om jou te helpen!

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden