Tip video

Strategie online adverteren

Begin klein met online adverteren. Test eerst uit welke advertenties op welke kanalen goed scoren. Daarna kun je de campagne uitbreiden. Hierdoor verklein je het risico van een mislukte campagne.


Waar?

Online adverteren kan op heel veel manieren en kanalen. Het kan op de verschillende Social Media platforms, via de mail, in de zoekmachines of op andere websites. Het is verstandig om eerst uit te zoeken waar je doelgroep zich bevindt. Als je gaat adverteren op Pinterest terwijl je doelgroep daar nauwelijks gebruik van maakt dan is dat zonde van het geld. Je kan wel kleinschalig beginnen op meerdere kanalen en zo ontdekken waar je het beste resultaat haalt.


Design

Zorg dat het design en het taalgebruik van jou advertentie aansluit bij je doelgroep. Vaak adverteren bedrijven op de goede kanalen, maar krijgen toch niet de resultaten waar ze op gehoopt hadden. Het uiterlijk kan de oorzaak zijn. Als de advertentie niet goed aansluit bij de wensen van de doelgroep of de advertentie ziet er onverzorgd uit, dan is de kans kleiner dat men erop klikt.


Monitoring

Hou goed in de gaten hoe jou advertenties scoren. Als een advertentie structureel slecht scoort kan je hem beter weghalen. Wanneer een andere juist heel goed scoort kan je besluiten daar meer budget in te stoppen om meer clicks te verkrijgen. Deze gegevens zijn heel eenvoudig op te zoeken, maar als het goed gebruikt worden kunnen ze heel belangrijk zijn voor een bedrijf.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)