Top 3 problemen bij Business-to-business websites

Elke dinsdag deelt Nico van der Zaan, oprichter en eigenaar van Social Elephant, marketingtips met jou om je verder te helpen met jouw onderneming. Wij laten bedrijven groeien. Vandaag bespreekt Nico, in de allereerste Dinsdag Tip video, de drie problemen die hij Business-to-Business bedrijven hebben met hun website. Natuurlijk biedt hij ook oplossingen aan voor deze drie grote problemen.

Business-to-Business bedrijven doen zaken met of bieden diensten aan andere bedrijven aan. Bijna elk b-t-b bedrijf heeft een website, maar deze is lang niet altijd optimaal. Er zijn drie grote problemen die deze bedrijven vaak hebben met hun website.

Waar komen je bezoekers vandaan?

Ten eerste weten Business-to-Business bedrijven niet zo goed hoe ze aan bezoekers en potentiële klanten op hun website komen. Het huidige verkeer op hun website komt vooral voort uit hun eigen netwerk. Hierdoor weten deze bedrijven helemaal niet wie er op welke manier op hun website en bij hun bedrijf komt. Het is belangrijk om dit meetbaar te hebben want zo kan jij jouw business schalen. Als je groeit en meer en meer personeel krijgt, heb je ook genoeg opdrachten nodig voor je personeel. Als jij goed weet waar je bezoekers en potentiële klanten vandaan komen kan je ook hierop inspelen om je verkeer te vergroten wanneer dit nodig is.

Het probleem van de klant

Ten tweede is de focus van de website van Business-to-Business bedrijven erg belangrijk. Vaak focussen bedrijven zich op de diensten die zij aanbieden, maar hier heeft een klant niet zo heel veel aan. Zorg ervoor dat jij focust op het probleem dat de klant ervoor en verdiep dit probleem. Laat zien dat jij je klanten goed begrijpt en hun problemen kan oplossen aan de hand van de diensten die je aanbiedt.

Het belang van conversie

Als laatste onderschatten veel Business-to-Business bedrijven het belang van conversie. Ze proberen conversie te bewerkstelligen door middel van een contactformulier. Maar conversie is een heel erg belangrijk proces. Je gaat niet zomaar contact met iemand opnemen of zaken met iemand doen. Daarom is het veel slimmer om conversie te bewerkstelligen aan de hand van een onweerstaanbaar aanbod. Wij bieden bijvoorbeeld een website analyse aan. Zo bied je iets concreets aan, waar men geen nee tegen kan zeggen.

Nu weet jij hoe je als Business-to-Business bedrijf jouw website kan optimaliseren! Geniet van je dag en als je vragen hebt vinden we het leuk als je contact met ons opneemt

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden