Tip video

Waarom is constante omzet zo belangrijk?

Nico van der Zaan, oprichter en eigenaar van Social Elephant, deelt tips met jou om je verder te helpen met jouw onderneming. Kennis is er toch om te delen? Vandaag bespreekt Nico het belang van een constante omzet.

Eenmalige orders

Wij, bij Social Elephant, zien heel erg vaak dat bedrijven werken op basis van projecten en eenmalige orders. Maar het is gebleken dat als je een order verkoopt met een maandelijks bedrag, in de vorm van bijvoorbeeld een abonnement, dit uiteindelijk een veel hogere omzet teweegbrengt.

Abonnementen verkopen

Stel je verkoopt een dienst voor €50.000 aan een klant. Als jij diezelfde dienst verspreid over maandelijkse doorgaande diensten kan je hier bijvoorbeeld €5.000 per maand voor vragen. Na één jaar heb jij al meer verdient dan die €50.000 en heb je een continue omzet.

Sales-afdeling

Daarnaast is het voor je sales-afdeling een stuk makkelijker om een abonnement met een duidelijke maandelijkse service aan te bieden aan klanten dan een eenmalige order met een hoge prijs. Uiteindelijk is dit lucratiever.

Voordelen voor jou van een constante omzet

Investeerders vinden namelijk bedrijven die een abonnementen stroom hebben aantrekkelijker, vanwege de continue cashflow en omzet. Daarnaast kan jij je personeelsbezetting gemakkelijk berekenen en zo bepalen of het al tijd is om een nieuw persoon aan te nemen of niet.

Maak jouw onderneming voorspelbaarder en lucratiever door een continue omzet.

Meer tips

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)