Wat gebeurt er bij een intakegesprek met een klant?

Onderzoek en uitvoerige analyses staan bij Social Elephant aan de basis van een online groei strategie en ook de uitvoering van die strategie. Aan de hand van onderzoek kan je namelijk gericht werken en de huidige situatie van de klant en de markt goed vaststellen. Onmisbare informatie als je het ons vraagt, en zeker als je het aan iedereen binnen het Strategie & Onderzoek-team vraagt. 

Wanneer een klant ons benadert om te vragen of wij ze online willen helpen groeien, beginnen we graag zo snel mogelijk! Maar we kunnen niet beginnen aan onze werkzaamheden voordat er een goede strategie is uitgestippeld en voordat er onderzoek is uitgevoerd. Pas dan kunnen alle creatieve ideeën in werking worden gezet en kan er worden begonnen aan de online groei. Aan de hand van een intakegesprek en verschillende analyses, wordt er een strategie bepaald voor die specifieke klant, door het Strategie & Onderzoek-team. 

Maar wat gebeurt er nu eigenlijk bij zo’n intakegesprek? 

Dit gesprek is er voor ons om de klant beter te leren kennen, en om de doelen te ontdekken die klant graag wilt behalen. Zo kan de klant ons ook beter leren kennen en kunnen wij nog een keer onze werkwijze aan ze uitleggen, en ook laten zien. In het intakegesprek stellen wij verschillende vragen aan de klant om zo meer informatie te verkrijgen. Zo willen wij bijvoorbeeld weten welke producten of diensten worden geleverd door de klant, wie de doelgroep is en wat de demografische focus van de klant is. Maar weten wie de concurrenten zijn is ook zeker waardevol.

Daarnaast is voor ons interessant om erachter te komen of de klant al op de hoogte is van de Google Analytics van de website. De belangrijkste vraag die we stellen is eigenlijk toch wel: Wat is het probleem dat jullie ervaren? 

Vervolgstappen

Samen met de klant bepalen we bij dit intakegesprek ook gelijk de onderzoeksvragen en de doelstellingen van het onderzoek. Zo kunnen wij hierna beginnen met alle onderzoeken. Binnenkort kun je op onze website meer lezen over de verschillende analyses die wij uitvoeren om een goed beeld te krijgen van de specifieke situatie van de klant. 

Uiteindelijk

Aan de hand van de antwoorden die wij kregen bij het intakegesprek verzamelen we alle informatie. Als alle onderzoeken zijn uitgevoerd, verzamelen we ook alle conclusies hierover. Als wij alle informatie hebben verzameld die we nodig hebben, houden we samen met de klant een strategische sessie. We delen dan de bevindingen van het onderzoek, en zo kunnen we de strategie bepalen die de basis is voor de online groei. 

Uit handen geven

Hierna gaat het project naar een ander team binnen Social Elephant, om alle creatieve ideeën uit te werken en alles te realiseren. 

Hopelijk heb je nu een beter beeld van hoe een intakegesprek bij Social Elephant in zijn werk gaat! Binnenkort kan je meer lezen over de analyses die het Strategie & Onderzoek-team uitvoert, dus houd de website in de gaten! 

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

Kennis delen is vermenigvuldigen

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden