Tip video

Zorg voor een goed evenwicht tussen kwaliteit en kwantiteit.

Pak de aandacht van een bezoeker en behoud deze

Snackable content, in de vorm van een kort filmpje of een afbeelding, is bedoeld om de aandacht van bezoekers te pakken. Een volgende stap is het vasthouden hiervan! Geef een bezoeker de mogelijkheid om naar een tweede filmpje te kijken, waarin de informatie uit het eerste filmpje nader wordt toegelicht. Is een bezoeker nog steeds geïnteresseerd? Link hem of haar in dat geval door naar een pagina met content.

Tip: combineer een dergelijke pagina met een pakkende call to action! Wat kun jij een bezoeker bieden op het gebied van het onderwerp in de video?

Voordelen van snackable content

Er kunnen verschillende redenen zijn om zelf ook te beginnen met snackable content. Wij hebben een aantal voordelen van snackable content voor je op een rijtje gezet: 

  • Een korte, krachtige video zorgt voor een bepaalde impact! Bezoekers kunnen geïntrigeerd raken door een onderwerp en delen hun gedachten met anderen.
  • Door snackable content ook op social media te delen kun je interactie opwekken met volgers en potentiële klanten. Vraag hen in je bericht naar hun mening!
  • Geef bezoekers de mogelijkheid om te reageren op video’s. Is het niet via social media, dan wel in een e-mail. Laat zo’n e-mail niet in de prullenmand verdwijnen, maar ga het gesprek aan en converteer een reactie naar een sale.

 

Wil je meer weten over het gebruik van snackable content op je website of social media? Social Elephant laat je graag een voorbeeld zien! Mogelijk ben je zelfs via snackable content op deze pagina terechtgekomen.

Meer tips

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)