ARTIKEL

Beoordelingscriteria voor uw website

Een website bouwen is tegenwoordig een koud kunstje. Maar met gewoon een mooie website bent u er niet! Veel bedrijven gebruiken hun website enkel als online visitekaartje, zonde! U kunt zoveel meer uit uw website halen.

Een website is de linking pin in uw online aanwezigheid. Uw bedrijf kan online aanwezig zijn middels Social Media maar de feitelijke conversie vind vaak plaats op de website. Om conversie uit uw website te krijgen is het erg belangrijk dat uw website aan een aantal criteria voldoet.

Doelgroep?

De grootste fout die bedrijven maken is dat hun online marketing een kopie is van hun offline marketing. Bij offline marketing zenden bedrijven hun boodschap aan een zo groot mogelijk publiek. Bij online marketing is het erg belangrijk om specifieke doelgroepen gericht te beantwoorden. De gebruikers van het internet zijn gewend dat weergegeven informatie naar hun behoefte gefilterd is.

Via zoekwoorden analyses is te achterhalen welke zoekbehoeften er online zijn en waar er ruimte is voor uw website om in de zoekresultaten terecht te komen. Een goede tool om te achterhalen op welke zoekwoorden uw doelgroep zoekt is de Google Adwords keywords tool. Uit een zoekwoorden analyse kunt u opmaken welke informatie uw doelgroep interessant vind.

Dit brengt ons tot de eerste 5 criteria voor een goede website:

  • Weet u welke doelgroepen u online aan kunt spreken?
  • Weet u welke doelgroep u online wilt bereiken met uw website?
  • Weet u welke zoekwoorden uw doelgroep gebruikt?
  • Weet u naar welke informatie uw doelgroep op zoek is?
  • Bevat uw website relevante informatie voor uw doelgroep?

Techniek?

Of uw website werkt heeft u zo in de gaten. Hoewel een website goed kan ogen is het erg belangrijk dat uw website gebruik maakt van de juiste technieken. De gebruikte technieken zijn belangrijk voor uw zichtbaarheid in de zoekresultaten van de zoekmachine. Er zijn diverse online tools die inzicht geven in de technische prestatie van uw website. De tools Lipperhey en Woorank zijn zeer geschikt om het werk van uw webdeveloper te contoleren.

Media integreren
Video en afbeeldingen worden vaker online gedeeld dan artikelen. Het is erg belangrijk dat u uw website aan kunt vullen met de integratie van Youtube filmpjes, Sliderhare presentaties en andere interessante media.

De deelbaarheid 
Het is erg belangrijk dat de informatie die u op de website vermeld deelbaar is op Social Media. Wanneer mensen artikelen delen bent u erin geslaagd om informatie te creëren die uw bezoeker als relevant heeft ervaren. Hiernaast krijgt de informatie van uw website een grotere reikwijdte en kunt u uw klant binden aan een van uw marketingkanalen. Op deze manier heeft u op de lange termijn wat aan uw bezoekers.

De volgende vier beoordelingscriteria voor uw website zijn:

  • Hoe scoort uw website techniek op Lipperhey?
  • Kunt u media integreren in uw website en maakt u hier gebruik van?
  • Kunt u artikelen plaatsen op uw website?
  • Is deze informatie deelbaar via Sociale Media?
  • Weergeeft u uw Social Media profielen op de website?

Ontwerp?

Het ontwerp van een website is bepalend voor de eerste indruk. Hierbij is het belangrijk dat een bezoeker in een opslag kan zien wat u de bezoeker kunt bieden. Mensen zijn erg visueel ingesteld en het is dan ook belangrijk om uw verhalen door middel van afbeeldingen te ondersteunen. Vaak zijn de afbeeldingen die u in de website gebruikt erg bepalend voor de indruk die uw klant heeft. Hiernaast kunt u uw bezoeker, door ”call 2 action” buttons, door uw website laten navigeren.

De laatste criteria voor uw website:

  • Is uw website zichtbaar op alle soorten browsers (ook mobiel)?
  • Maakt u gebruik van visuele ondersteuning voor uw verhaal?
  • Is de website overzichtelijk en gebruiksvriendelijk?
  • Gebruikte u visuele ondersteuning om uw verhaal te onderbouwen?
  • Maakt u gebruik van ”call to action” buttons in uw website?

Meer artikelen

  •  

    Wat is marketing automation?

    Online is tegenwoordig de plek waar het allemaal gebeurt. Daarom verhuizen veel marketeers hun werkzaamheden naar het web en maken gebruik van het automatiseren van de marketingactiviteiten. Dit …
  •  

    Het belang van een goede call-to-action

    Een call-to-action is een button die je, meestal onderaan, op je pagina plaatst om de bezoeker aan te sporen tot actie.
  •  

    Marketingtrucs waar we allemaal intrappen

    Marketingtrucs worden overal gebruikt, zowel online als offline. Dat we in deze trucjes trappen is psychologisch gezien onontkoombaar. Dit maakt het dan ook super effectief voor marketeers, die …

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)