Groeitip: Hoe meet je online prestaties?

Internet is een echte buitenkans op het gebied van meetbaarheid. Bijna alles kan gemeten worden. Zo is het gedrag van je bezoekers, de duur van het gemiddelde bezoek op je site en het gedrag van je bezoekers te meten, maar ook prestaties van je concurrenten zijn in kaart te brengen.

Google analytics

Het programma dat Social Elephant gebruikt om dit in kaart te brengen is Google Analytics. Hiermee kun je je data onderzoeken maar ook heel goed jouw prestaties meten. Laatstgenoemde noemen we ook wel KPI’s (Key Performance Indicators). Belangrijke KPI’s zijn:

  • Bereik | Op hoeveel verschillende kanalen ben je actief?
  • Engagement | De betrokkenheid van je doelgroep
  • Sentiment |Hoe leuk vindt je doelgroep wat je doet?
  • Conversie |Hoeveel bezoekers komen er via een advertentie binnen?

Verbeterpunten meten

Het meten van verbeterpunten is niet mogelijk via Google Analytics, hier zou je hulp in moeten schakelen van een online marketing Bureau. Social Elephant is bezig met het ontwikkelen van een tool die, op basis van Google Analytics gegevens, advies kan geven over de stappen die jouw bedrijf op het gebied van marketing het beste kunt nemen. Wil je meer weten over deze tool? Neem dan gerust contact met ons op.

Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen