ARTIKEL

Belangrijke tips om succesvol te zijn op LinkedIn Pulse

LinkedIn Pulse

LinkedIn biedt sinds een aantal jaar de optie dat iedereen zijn eigen artikelen kan publiceren op LinkedIn Pulse. De grote voordelen hiervan zijn (1) de gepubliceerde content is zichtbaar op de tijdlijn van alle connecties (2) de connecties ontvangen een mail in hun postvak. Op deze wijze kan je op een duurzame manier meer online verkeer naar de website genereren. Maar hoe creëer je een publicatie die viraal gaat?

Hier een aantal belangrijke tips om optimaal gebruik te maken van LinkedIn Pulse:

  1. Kies een relevant onderwerp

Ten eerste is het belangrijk dat je over een relevant onderwerp schrijft. De lezers neigen pas naar het reageren op, delen of liken van content wanneer het onderwerp relevant is voor hun vakgebied. De tool Buzzsumo geeft inzicht wat er momenteel populair is over je onderwerp en wie belangrijke beïnvloeders zijn. Dit kan handvatten bieden om een relevant onderwerp te bedenken.

  1. Optimaliseer je kopteksten

De koptekst zal het eerste zijn wat de bezoeker leest en geeft een indruk waar de content over zal gaan. Het is dan ook belangrijk dat de bezoeker weet wat hij/zij uit je publicatie kan halen. Het is aan te raden om ongeveer zes a acht woorden in je koptekst te gebruiken, anders bestaat de mogelijkheid dat de helft van de titel wegvalt. Als het om een Engelstalige titel gaat kan Coschedule je inzicht geven hoe de titel zowel zal scoren op social shares als de SEO waarde van de titel.

  1. LinkedIn Channels.

LinkedIn heeft verschillende kanalen met miljoenen volgers (bijv. Marketing and Advertiseing; 14.4 miljoen volgers). Deze kanalen geven je publicatie een ontzettend groot bereik. Het is daarom belangrijk om van te voren te bepalen of je publicatie interessant is voor het kanaal waarin je het wilt publiceren. Wanneer er geen relevantie is voor het desbetreffende kanaal, zal LinkedIn Pulse je artikel minder snel publiceren.

  1. Boost je publicaties.

Om de relevantie van de publicatie te vergroten is het mogelijk om het artikel te promoten via Facebook en Twitter. De waarde van het artikel zal toenemen wanneer de publicatie op verschillende platformen onder de aandacht komt. Het budget voor de advertentie van je publicatie zal afhankelijk zijn van je doelgroep, targets en wensen van bereik.

Conclusie

LinkedIn Pulse biedt de optie om jezelf als een professional op jou vakgebied te positioneren, zonder dat het veel geld hoeft te kosten. Voor een startup biedt het ook een uitgelezen kans om je merk onder de aandacht te brengen. Hou er wel rekening mee dat LinkedIn voornamelijk b2b is.

Meer artikelen

  •  

    E-mail Marketing

    e-mail marketing E-mail is en blijft één van de meest succesvolle manieren om met jouw klant, lead of relatie persoonlijk te communiceren. Tegenwoordig is e-mailmarketing dan ook zoveel meer dan …
  •  

    Storytelling

    storytelling Het vermogen verhalen te delen is wat ons mens maakt, wat ons onderscheidt van andere dieren. Zonder dat vermogen hadden we nooit met zovelen op deze aardbol samengeleefd. Storytelling …
  •  

    Holacracy, de nieuwe manier van organiseren

    Holacrawattus? Ik hoor het je denken. Holacracy is een nieuwe horizontale manier van organiseren. Holacracy gaat uit van zelfsturing en empowerment.

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)