Hoe zet je online marketing succesvol in?

Google’s Fred wil alleen relevantie

Eens in de zoveel tijd doet Google een update in haar algoritmen. Dit doet het bedrijf om ervoor te zorgen dat websites niet vol zitten met SEO-trucs om zo hoog mogelijk in de ranking te komen. Afgelopen maart werd Fred zonder aankondiging het leven in geblazen, wat voor veel tramalant in SEO land zorgde. Nu we even hebben kunnen aftasten hoe groot de veranderingen zijn die Fred met zich meebrengt dachten we dat het wel leuk was om deze blogpost te schrijven. Want grote veranderingen bracht Fred zeker.

Om een duidelijk beeld van Fred te krijgen is het handig om de achtergrond van Google en haar ranking updates te weten. De zoekmachine grootmacht doet deze updates altijd onaangekondigd en laat er verder ook weinig tot niks over los. Dit allemaal om te zorgen dat de hoogst geplaatste websites niet enkel vol zitten met SEO-trucs. Google wilt website met de echte relevante content belonen. En dat is wat Fred doet.

Fred is een vriendje van pinguin, een eerdere update die ook gericht was op relevantie. Met Fred gaat Google echter een stapje verder. Waar eerst websites met relevante content hoger werden geplaatst worden nu ‘spam’ websites ook gestraft met een nog lagere ranking. Op deze manier hoopt Google natuurlijk de ranking op te schonen. Tot nu toe met succes want na een aantal maanden laat de update behoorlijke veranderingen in de ranking te zien. Ondanks dat Google geen informatie over haar updates geeft heeft het bedrijf wel toegegeven dat voornamelijk sites met zeer lage kwaliteit content en die ogenschijnlijk alleen bedoeld zijn om klik-verkeer te vangen, de dupe zijn van deze update. Hierbij zou het niet gaan om affiliate links.

Hoe Fred invloed op jouw website heeft

Om een vriendelijke en goed werkende website te hebben is het noodzakelijk om deze te vullen met geschikte content. Dit is voor zowel de score van je website, als voor de gebruiksvriendelijkheid voor de bezoeker van belang.  Theoretisch gezien zou je website, indien je enkel ‘relevante’ content produceert, niet in ranking gedaald moeten zijn door de update. Zeker weten kan je dit echter pas bij het uitlezen van de analytics van je website.

 

Posted in Blog, Online Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Leer online groeien in drie stappen!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen