Schrijf zoekmachine geoptimaliseerde teksten

Schrijf zoekmachine geoptimaliseerde teksten

Om een goede prestatie van je website te verzekeren is het belangrijk dat de tekst content voldoet aan de eisen van de zoekmachines.


Waarom teksten optimaliseren voor de zoekmachine?

Als de teksten op je website voldoen aan de eisen die de zoekmachines stellen resulteert dit in een betere vindbaarheid en daardoor een hoger bezoekers aantal. Dit kan vervolgens zorgen voor een hogere conversie op je website. Als je website niet gevonden wordt, weet je zeker dat er geen conversie plaatsvindt.


Hoe optimaliseer je de teksten?

De lengte van de tekst

Zoekmachines vinden het belangrijk dat een tekst minimaal 300 woorden bevat. Google geeft aan dat als er minder woorden in staan, zij niet kunnen bepalen waar de tekst over gaat en hierdoor ben je slechter vindbaar. Daarnaast is het van belang om consistent te zijn in de woordkeuze, kies een sleutelwoord/onderwerp en zorg dat deze meerdere keren (maar niet te vaak!) terugkomt in de tekst. Als iemand dan zoekt op dat onderwerp komt hij eerder uit bij jouw website.

Structuur van de tekst

Zorg er voor dat de tekst de juiste koppenstructuur bevat, door gebruik te maken van verschillende niveaus in de juiste volgorde. De titel hoort altijd in H1 te staan en je onderwerp te bevatten. Het is het beste om vervolgens tussen koppen toe te voegen boven elke alinea.

Verschillende soorten content

Voeg foto’s en/of video’s toe aan je tekst. Verschillende soorten content gebruiken op een pagina maakt de pagina interessanter voor de zoekmachines en natuurlijk ook voor de bezoeker.


Begin direct

In het ontwikkelen van teksten gaat veel tijd zitten. Probeer het dus in een keer goed te doen in plaats van teksten achteraf te optimaliseren. Dit scheelt een hoop werk. Deze tips kan je wel toepassen op bestaande teksten met hetzelfde resultaat.

Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen