Hoe zet je online marketing succesvol in?

LinkedIn inzetten als salestool

LinkedIn staat met 4,2 miljoen gebruikers nog altijd op de derde plek van meest gebruikte social media platforms in Nederland. Dat toont het jaarlijks onderzoek van Newcom Research & Consultancy B.V. naar het gebruik van social media kanalen in Nederland in 2016. Dat het sociale platform aan populariteit geen gebrek heeft valt dan ook niet te ontkennen. Maar wat zijn de voordelen voor bedrijven om het in te zetten als marketing tool? We leggen het je uit.

Zet LinkedIn in als salestool

Google ziet LinkedIn als betrouwbaar medium wat een positieve invloed heeft op de positionering van LinkedIn-pagina’s binnen Google. Binnen het platform is het zodoende ook van belang om rekening te houden met zoektermen.
Dat LinkedIn draait om meer dan alleen (het bijhouden van) een netwerk, bewijzen ook de salestools die het platform rijk is. Welke marketing voordelen LinkedIn te bieden heeft zullen we dan ook aan de hand van verschillende salestools uitleggen.

1)LinkedIn Company Page

LinkedIn maakt het mogelijk om, naast persoonlijke profielen, ook bedrijfsprofielen aan te maken. De bedrijfspagina geeft een overzicht van medewerkers, producten en/of diensten en vacatures. Waar het eerst enkel mogelijk was om vanuit persoonlijke accounts updates te sturen, is het nu ook mogelijk om vanuit een bedrijf deze updates naar je netwerk te versturen. De updates die vanuit een company page worden gedeeld komen in de ‘newsfeed’ van de volgers van desbetreffende pagina. Relaties kunnen uw bedrijf dus volgen en op de hoogte blijven van updates.
Bijkomend voordeel van de company page is het feit dat er, op de pagina, een lijst van producten en diensten aangemaakt kan worden. Elk product of dienst heeft op deze manier een detailpagina. Deze pagina’s bieden op hun beurt weer ruimte voor zowel tekstuele- als video-content.

2)LinkedIn inmails

Via LinkedIn is het mogelijk om de zogenaamde inmails te versturen. Dit zijn mailingen die je naar een zelf te bepalen en eigen gewenste doelgroep verstuurd. Doordat de mailingen op een custom made doelgroep gericht zijn kun je specifieke diensten/ producten van jouw bedrijf uitlichten. Daarnaast kun je, anders dan bij E-mail marketing, via LinkedIn meer op de specificaties van je product/ dienst de focus leggen. Je kan er namelijk vanuit gaan dat de (potentiële) klanten die je benadert vakkennis heeft van jouw product of dienst.

3)Online advertising binnen LinkedIn

Naast dat er veel mogelijkheden omtrent advertenties op LinkedIn en de targeting mogelijkheden hiervan zijn zit een groot voordeel van adverteren via dit platform voornamelijk in de specialisatie ervan. Doordat LinkedIn een zakelijk sociaal netwerk is maakt dit dat gebruikers graag hun gegevens achterlaten en dat zij hier een hoge betrokkenheid hebben met hun vakgebied.

Nieuw op het netwerk zijn de Targeted Status Updates. deze moeten het gemakkelijker maken voor leden om relevante informatie te ontvangen van de bedrijven die ze volgen. Bedrijven kunnen op hun beurt persoonlijker communiceren met volgers en content op maat aanbieden.

 

Waarom LinkedIn inzetten als ondernemer?

Nog niet overtuigd van de kracht van LinkedIn? Er zitten nog een aantal voordelen vast aan het inzetten van LinkedIn als ondernemer:

1. De toekomstige klant heeft zich al geïnformeerd op het internet voordat hij met je in contact treedt.
2. Kennis delen op de juiste manier maakt van jou een expert en zo zal je ook gevonden worden.
3. 75% van alle B2B professionals gebruiken sociale media in hun besluitvormingsproces

Posted in Blog, Online Marketing

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Leer online groeien in drie stappen!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen