Conversie optimalisatie

Heb je een (bedrijfs)website? Dan is websiteoptimalisatie van essentieel belang. Websiteoptimalisatie zorgt er namelijk voor dat het geld wat je in online marketing steekt, ook daadwerkelijk rendement oplevert.

Websiteoptimalisatie is het bekijken of je winkel overzichtelijk is, of mensen vinden wat ze zoeken en of ze de informatie krijgen die ze nodig hebben om over te gaan tot aankoop. Stel je dan voor dat je met de vernieuwde winkel nogmaals gaat adverteren: je conversieratio gaat ongetwijfeld omhoog!

Conversie optimalisatie

Heb je een (bedrijfs)website? Dan is websiteoptimalisatie van essentieel belang. Websiteoptimalisatie zorgt er namelijk voor dat het geld wat je in online marketing steekt, ook daadwerkelijk rendement oplevert.

Websiteoptimalisatie is het bekijken of je winkel overzichtelijk is, of mensen vinden wat ze zoeken en of ze de informatie krijgen die ze nodig hebben om over te gaan tot aankoop. Stel je dan voor dat je met de vernieuwde winkel nogmaals gaat adverteren: je conversieratio gaat ongetwijfeld omhoog!

Hoe bepalen we hoe je website geoptimaliseerd kan worden?

We ondernemen een aantal stappen om een analyse te maken van het gedrag van de bezoekers van je website. Dit bestaat uit een aantal verschillende analyses die samen een beeld gaan vormen over hoe je website verbeterd kan worden. Je kunt hieronder zien welke analyses dat zijn. Je kunt deze volumineuze analyse gerust uit handen geven: wij doen de analyse en rapporteren met een handig overzicht van onze bevindingen.

Statistiekenanalyse

We verzamelen gegevens en leveren een statistiekenanalyse waarin staat hoe je je website kunt verbeteren. Heb je bijvoorbeeld veel bezoekers op je website maar niet heel veel aanmeldingen? Dan kan het zijn dat vele mensen op hetzelfde punt afhaken. Het kan in die gevallen zijn dat het formulier wat ingevuld moet worden niet duidelijk is, of te lang duurt. Door dit in kaart te brengen kunnen we bepalen of je website effectief is.


Bounce ratio

Onder bounce ratio verstaan we het percentage van de bezoekers die na het bezoeken van één pagina de website alweer verlaat. Dit kan komen doordat de content die de bezoeker op de pagina vindt niet overeenkomt met wat ze hadden verwacht of nodig hadden. Het kan uiteraard ook zo zijn dat de bezoeker niet verder surft op de website omdat hij precies vond wat hij nodig had. We kijken hierbij naar de context: waar komt de bezoeker vandaan? Om wat voor soort pagina gaat het?


Exit pagina’s

We kijken ook naar welke pagina’s de laatste pagina’s zijn die de bezoeker bekijkt. Als je bijvoorbeeld naar een site voor internetbankieren kijkt is het uitlogscherm een logische exitpagina. Je bent klaar met internetbankieren dus je verlaat de pagina. Blijkt het dat mensen op jouw site halverwege het kopen van een product afhaken? Dan is het zaak om de pagina eens onder de loep te nemen.


Tijd gespendeerd op je website

Hoewel we natuurlijk niet kunnen zien wat mensen tijdens het bekijken van een pagina nog meer doen, of hoe snel ze bijvoorbeeld kunnen lezen, kunnen we toch informatie halen uit hoeveel tijd bezoekers spenderen op een pagina. Als je bijvoorbeeld een campagnepagina met een filmpje van 3 minuten hebt en mensen spenderen maar 1 minuut op de pagina, dan weten we dat de gemiddelde bezoeker het filmpje dus niet (helemaal) kijkt.


Pagina’s per bezoek

Het aantal pagina’s die mensen bezoeken geeft ook aan in welke mate bezoekers engageren met je website. Het is de moeite waard om te kijken wat het gedrag is van de bezoeker. Gaan de bezoekers vaak na het bekijken van een bepaalde pagina over tot het kopen van een product? Wat gaat daaraan vooraf? Kunnen we dat optimaliseren?

Hoe bepalen we hoe je website geoptimaliseerd kan worden?

We ondernemen een aantal stappen om een analyse te maken van het gedrag van de bezoekers van je website. Dit bestaat uit een aantal verschillende analyses die samen een beeld gaan vormen over hoe je website verbeterd kan worden. Je kunt hieronder zien welke analyses dat zijn. Je kunt deze volumineuze analyse gerust uit handen geven: wij doen de analyse en rapporteren met een handig overzicht van onze bevindingen.

Statistiekenanalyse

We verzamelen gegevens en leveren een statistiekenanalyse waarin staat hoe je je website kunt verbeteren. Heb je bijvoorbeeld veel bezoekers op je website maar niet heel veel aanmeldingen? Dan kan het zijn dat vele mensen op hetzelfde punt afhaken. Het kan in die gevallen zijn dat het formulier wat ingevuld moet worden niet duidelijk is, of te lang duurt. Door dit in kaart te brengen kunnen we bepalen of je website effectief is.


Bounce ratio

Onder bounce ratio verstaan we het percentage van de bezoekers die na het bezoeken van één pagina de website alweer verlaat. Dit kan komen doordat de content die de bezoeker op de pagina vindt niet overeenkomt met wat ze hadden verwacht of nodig hadden. Het kan uiteraard ook zo zijn dat de bezoeker niet verder surft op de website omdat hij precies vond wat hij nodig had. We kijken hierbij naar de context: waar komt de bezoeker vandaan? Om wat voor soort pagina gaat het?


Exit pagina’s

We kijken ook naar welke pagina’s de laatste pagina’s zijn die de bezoeker bekijkt. Als je bijvoorbeeld naar een site voor internetbankieren kijkt is het uitlogscherm een logische exitpagina. Je bent klaar met internetbankieren dus je verlaat de pagina. Blijkt het dat mensen op jouw site halverwege het kopen van een product afhaken? Dan is het zaak om de pagina eens onder de loep te nemen.


Tijd gespendeerd op je website

Hoewel we natuurlijk niet kunnen zien wat mensen tijdens het bekijken van een pagina nog meer doen, of hoe snel ze bijvoorbeeld kunnen lezen, kunnen we toch informatie halen uit hoeveel tijd bezoekers spenderen op een pagina. Als je bijvoorbeeld een campagnepagina met een filmpje van 3 minuten hebt en mensen spenderen maar 1 minuut op de pagina, dan weten we dat de gemiddelde bezoeker het filmpje dus niet (helemaal) kijkt.


Pagina’s per bezoek

Het aantal pagina’s die mensen bezoeken geeft ook aan in welke mate bezoekers engageren met je website. Het is de moeite waard om te kijken wat het gedrag is van de bezoeker. Gaan de bezoekers vaak na het bekijken van een bepaalde pagina over tot het kopen van een product? Wat gaat daaraan vooraf? Kunnen we dat optimaliseren?

Welke diensten zijn nog meer rendabel?

Het zou kunnen zijn dat het op basis van de gegevens die we verzameld hebben blijkt dat je het beste ook aanpassingen kunt maken aan je website, of dat het rendabel is om te adverteren. Neem gerust eens een kijkje in ons menu om te zien welke diensten wij nog meer aanbieden zodat we samen online kunnen presteren.

Welke diensten zijn nog meer rendabel?

Het zou kunnen zijn dat het op basis van de gegevens die we verzameld hebben blijkt dat je het beste ook aanpassingen kunt maken aan je website, of dat het rendabel is om te adverteren. Neem gerust eens een kijkje in ons menu om te zien welke diensten wij nog meer aanbieden zodat we samen online kunnen presteren.

Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen