ephemeral marketing

Epheme-hoe? Zorg dat je even alleen bent, loop desnoods even naar de gang, en zeg het hardop met me mee: [ih-fem-er-uh l].
Oké, nu kunnen we echt beginnen! Zonder grappen, ephemeral marketing is dé trend van het moment.
Dan kun je dus maar beter weten hoe je het uitspreekt, wat het is en hoe jij het kunt inzetten!

‘Ephemeral’ is het Engelse woord voor ‘kortstondig’ of ‘vergankelijk’ en verwijst naar de aard van de content die voor deze marketing wordt gebruikt. Het is een foto, een filmpje of een livestream die maar een korte tijd beschikbaar is, bijvoorbeeld voor een maximum van 24 uur. Daarmee vangt het precies onze tegenwoordige tijdsgeest: een tijd van korte spanningsbogen, van een verlangen naar exclusiviteit en de angst om dingen te missen (de beruchte FOMO). Met kortdurende content, op kanalen zoals Snapchat, Instagram en Facebook, kun je juist een langdurige relatie cultiveren met jouw doelgroep. Wil jij ook weten of deze nieuwe vorm van marketing iets voor jou is?

Dagelijks deel uitmaken van het leven van jouw klant

Even tussendoor je Insta-stories bekijken, je Snapchat checken of door de momenten op Facebook klikken: ephemeral content is deel geworden van de dagelijkse routine. De engagement op deze content onder je volgers is daardoor vaak hoog. Zo kun je via ephemeral marketing laagdrempelig een band scheppen met jouw doelgroep en maak je hen nieuwsgierig naar jouw andere diensten of producten. Verder heeft de content iets exclusiefs, doordat het maar vluchtig beschikbaar is. Door hier slim op in te spelen kun jij de voordelen van je social media kanalen aanzienlijk vergroten. Wil jij het meeste halen uit alle mogelijkheden? Wij weten hoe jij deze marketingvorm strategisch in kunt zetten!

ephemeral strategie: een langdurige kijk op kortstondige content

Wanneer je begint met ephemeral marketing is het van groot belang dat je het strategisch aanpakt. Wat wil je als bedrijf uitdragen op jouw social media kanalen? En hoe zorg je dat deze content in het verlengde ligt van jouw bedrijfsidentiteit? Maar ook praktische vragen zoals: Welke content ga je creëren voor de ‘stories’? En wanneer kun je ze het beste plaatsen? Social Elephant heeft de expertise in huis om samen met jou het beste uit jouw marketing te halen.

de voordelen van ephemeral marketing

✓ je wordt deel van de dagelijkse routine van je doelgroep;
✓ je speelt in op the ‘fear of missing out’ met exclusieve content;
✓ je werkt aan je merkbinding, door grotere zichtbaarheid en herkenbaarheid;
✓ je maakt je publiek nieuwsgierig naar je andere content of diensten;
✓ je bereikt een bepaalde groep mensen door middel van targeting;
✓ je bereikt mensen op hun mobiele telefoon op een laagdrempelige manier!

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)