Marketing Automation

Noodzaak inspireert creatieve oplossingen, ook in bedrijven. Een voorbeeld is marketing automation. Waar grotere bedrijven personeel in dienst hebben die handmatig marketing uitvoert, zijn er onderdelen die je kunt automatiseren. Met slimme automatisering wedijveren met de resultaten van grote bedrijven. Dat is de kern van marketing automation.

Marketing Automation

Noodzaak inspireert creatieve oplossingen, ook in bedrijven. Een voorbeeld is marketing automation. Waar grotere bedrijven personeel in dienst hebben die handmatig marketing uitvoert, zijn er onderdelen die je kunt automatiseren. Met slimme automatisering wedijveren met de resultaten van grote bedrijven. Dat is de kern van marketing automation.

Voorbeelden van marketing automation

De meest voorkomende voorbeelden van marketing automation zijn:

  • Monitoren van activiteiten op social media: als iemand op Twitter een bepaald woord publiceert krijg je daar een seintje van.
  • Automatisch aanmaken van een social media post naar aanleiding van een gepubliceerd blog artikel.
  • Het automatiseren van het versturen van nieuwsbrieven, gespecificeerd per klant.

Voorbeelden van marketing automation

De meest voorkomende voorbeelden van marketing automation zijn:

  • Monitoren van activiteiten op social media: als iemand op Twitter een bepaald woord publiceert krijg je daar een seintje van.
  • Automatisch aanmaken van een social media post naar aanleiding van een gepubliceerd blog artikel.
  • Het automatiseren van het versturen van nieuwsbrieven, gespecificeerd per klant.

Een geautomatiseerde dialoog voeren

Bij Marketing Automation wordt een uitgebreid profiel van je potentiële klant opgebouwd. Met dit profiel ben je in staat een geautomatiseerde dialoog uit te voeren. Als iemand actie A en daarna actie B doet, zal C de verwachte vervolgactie zijn. De kracht van marketing automation zit in het convergeren van de verschillende kanalen en hierbinnen een consistentie te organiseren waarbij de klant altijd centraal blijft staan. Met de mogelijke tools, activiteiten en integraties die bij marketing automation horen bespaar je kostbare tijd van je personeelsleden en kun je toch de grotere machten in jouw bedrijfstak het hoofd bieden.

Een geautomatiseerde dialoog voeren

Bij Marketing Automation wordt een uitgebreid profiel van je potentiële klant opgebouwd. Met dit profiel ben je in staat een geautomatiseerde dialoog uit te voeren. Als iemand actie A en daarna actie B doet, zal C de verwachte vervolgactie zijn. De kracht van marketing automation zit in het convergeren van de verschillende kanalen en hierbinnen een consistentie te organiseren waarbij de klant altijd centraal blijft staan. Met de mogelijke tools, activiteiten en integraties die bij marketing automation horen bespaar je kostbare tijd van je personeelsleden en kun je toch de grotere machten in jouw bedrijfstak het hoofd bieden.


Wil je voor jouw bedrijf marketing automation realiseren?

Meer informatie OF Neem contact op


Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen