DIENST

Remarketing

Iedereen heeft het vast meegemaakt. U bent aan het rondkijken op het internet en ineens ziet u een advertentie in beeld van bijvoorbeeld een webwinkel die u vlak daarvoor heeft bekeken. Dat is geen toeval. Als je naar een website gaat en bijvoorbeeld een product bekijkt maakt je browser zogenaamde “cookies” aan. In deze “cookies” staat de geschiedenis van de websites die je hebt bekeken. Als je daarna naar een andere website gaat en een banner ziet van het product dat je bekeken hebt dan is dit “remarketing“. Remarketing is het actief targeten van gebruikers die al op een specifieke pagina van een website zijn geweest.

Waarvoor is remarketing geschikt?

Je kunt remarketing goed inzetten voor websites en webshops. Met remarketing voor webshops kun je aanbiedingen laten zien of een bekeken product onder de aandacht brengen.

Voor websites kun je remarketing vooral gebruiken om iemand te prikkelen een offerte aan te vragen of om bezoekers, die hun koopbeslissing uitstellen, te helpen herinneren aan hun keuze

Op welke kanalen kan ik dit toepassen?

Remarketing kun je inzetten op banner locaties (speciale plekken voor dit soort advertenties), op websites en op social media. Binnen social media kun je bijvoorbeeld speciale Facebook posts inzetten wanneer iemand op je website is geweest. Zo krijgt de bezoeker bijvoorbeeld een filmpje van jouw product te zien als advertentie in een Facebook post omdat ze het product eerder op jouw website hebben bekeken. Op websites werkt dit eigenlijk hetzelfde, alleen zijn de banners dan vaak te zien op speciaal aangewezen plekken voor advertenties binnen de website.

Wil jij remarketing inzetten voor jouw website? Wij helpen je graag. Neem gerust contact met ons op!

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)