Remarketing

Heb je weleens dat je aan het rondkijken bent op internet en ineens een advertentie ziet van bijvoorbeeld een webwinkel die je vlak daarvoor bekeken hebt? Dat is geen toeval.

Als je naar een website gaat en bijvoorbeeld een product bekijkt maakt je browser zogenaamde “cookies” aan. In deze “cookies” staat de geschiedenis van de websites die je hebt bekeken. Als je daarna naar een andere website gaat en een banner ziet van het product dat je bekeken hebt dan zie je “remarketing“. Remarketing is het actief targeten van gebruikers die al op een specifieke pagina van een website zijn geweest.

Waarvoor is remarketing geschikt?

Je kunt remarketing goed inzetten voor websites en webshops. Met remarketing voor webshops kun je aanbiedingen laten zien of een bekeken product onder de aandacht brengen.

Voor websites kun je remarketing vooral gebruiken om iemand te prikkelen een offerte aan te vragen of om bezoekers, die hun koopbeslissing uitstellen, te helpen herinneren aan hun keuze.

Maak een persoonlijke afspraak

Onze werkwijze is al bij honderden bedrijven succesvol gebleken. Wil jij ook onze hulp met het verbeteren van je online marketing? Maak een afspraak met Social Elephant oprichter en online marketing expert Nico van der Zaan.

Op welke kanalen kan ik dit toepassen?

Remarketing kun je inzetten op banner locaties (speciale plekken voor dit soort advertenties) op websites en op social media. Binnen social media kun je bijvoorbeeld speciale Facebook posts inzetten wanneer iemand op je website is geweest. Zo krijgt de bezoeker bijvoorbeeld een filmpje van jouw product te zien als advertentie in een Facebook post omdat ze het product eerder op jouw website hebben bekeken. Op websites werkt dit eigenlijk hetzelfde alleen zijn er vaak banners te zien op speciaal aangewezen plekken voor advertenties binnen de websites.

Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen