Wat we doen

Social Media Strategie

Social Media Strategie

Lees hoe organisaties in 3 stappen online kunnen groeien

Mensen maken massaal gebruik van social media. Facebook, Instagram en bijvoorbeeld Snapchat zijn niet meer weg te denken uit de hedendaagse samenleving. Voor bedrijven is een goed uitgewerkte social media strategie om die reden onmisbaar. Het biedt je de mogelijkheid om een groter publiek naar je website of webwinkel te trekken, om je marketingbudget nog efficiënter te besteden, enzovoorts. Social Elephant helpt je hierbij! Samen bepalen we de doelgroep van je organisatie en ontwikkelen we prikkelende advertenties, die potentiële klanten aanzetten tot het bezoeken van je website. 

Een sterke social media strategie alleen is niet voldoende! Deze strategie hangt sterk samen met je website- of webshopstrategie in het algemeen. Je wilt immers niet alleen bezoekers naar je website trekken, maar ook je online lead generatie optimaliseren. Een hoge conversieratio geeft immers aan dat je de juiste doelgroep aanspreekt. Of andersom, dat je de doelgroep op de juiste manier benadert. Hierbij helpt een social media strategie, maar vergeet hierbij niet dat online en offline elkaar aanvullen. Heb je ook nagedacht over een combinatie tussen de twee middels een omnichannel strategie?

Uitwerking van je social media strategie

Bij het uitwerken van je social media strategie is het allereerst belangrijk om uit te zoeken wie er binnen je doelgroep valt. Dit is het makkelijkst wanneer je werkt met zogenaamde persona’s. Dit zijn schetsen van fictieve klanten, die je zo uitgebreid mogelijk beschrijft. Hoe oud is een persona, hoeveel kinderen heeft hij of zij, woont de persona in een koop- of huurwoning, enzovoorts. Met deze persona’s wordt het straks makkelijker om de advertenties op sociale netwerken te richten. 

Social media biedt tegenwoordig diverse mogelijkheden aan, om je doelgroep aan te spreken. Zo kun je advertenties dermate gericht instellen, dat deze alleen in bepaalde landen en binnen specifieke leeftijdsgroepen te zien zijn. Het aanspreken van de juiste doelgroep is om verschillende redenen belangrijk.

Interactie op social media op gang brengen

Door de juiste doelgroep aan te spreken met een prikkelende advertentie, kun je de interactie met de doelgroep op gang brengen. Des te meer mensen op je berichten, foto’s of acties reageren, des te groter is ook de groep die de advertentie ziet. Op deze manier krijg je al heel snel een sneeuwbaleffect en bereik je meer mensen dan waarvoor je betaald hebt! 

Vaak blijkt het veel lastiger te zijn om een goede advertentie te bedenken, dan men op voorhand verwacht. Aan de ene kant wil je de doelgroep prikkelen. Aan de andere kant probeer je te voorkomen dat de advertentie mensen op een verkeerde manier prikkelt. Bij het uitwerken van een social media strategie helpt Social Elephant je originele en prikkelende advertenties te creëren. 

Optimalisatie van je conversieratio

Wanneer bezoekers je website of webshop via advertenties op social media weten te bereiken, is het zaak om ze te transformeren tot klanten. De mate waarin dit lukt, wordt aangegeven met de conversieratio. Des te hoger het aantal bezoekers wat klant wordt, des te hoger is deze conversieratio logischerwijs ook. Onze marketeers bieden niet alleen hulp bij het opzetten van je social media strategie, maar ook bij het optimaliseren van deze conversieratio. Zo zorgen we er samen voor, dat je bedrijfsresultaten worden verbeterd en marketingbudgetten nuttiger worden besteed.

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)