Wat we doen

Website strategie

Website strategie

“Yes, onze nieuwe website lost alle problemen op!” Pas je op?
Want In de praktijk scoren nieuwe websites vaak slechter dan bestaande websites.

Video afspelen
1. Bezoekers lezen geen teksten dus de website moet visueel zijn

Bezoekers lezen wel teksten, maar alleen selectief. Je kunt bezoekers hierbij helpen door de tekst op te knippen in verschillende alinea’s met tussenkopjes die afzonderlijk van elkaar te lezen zijn. Google werkt op dit moment nog steeds op basis van woorden en de hoeveelheid woorden in een tekst is ook van belang voor jouw vindbaarheid. Kortom een pagina met alleen maar foto’s slaat vaak de plank wel mis. 

2. De oude content is niet meer nodig, laten wij die opschonen

De leeftijd van content is een belangrijke factor voor Google voor de vindbaarheid van een website. Oude pagina’s dienen verwezen te worden naar nieuwe belangrijke pagina’s om de waarde te behouden. Zo hebben wij ooit een grote woningbouwcorporatie uit Amsterdam geholpen die ineens 55% minder bezoekers had, door het niet meenemen van content en niet doorverwijzen van de waarden. Kortom weet van te voren waar je aan begint!

3. Wij willen veel kleur in de website

Kijk eens naar bol.com, Wehkamp, Zalando of andere grote websites. De meeste websites hebben een witte achtergrond en gebruiken zorgvuldig kleur en grijze tinten. Deze platformen proberen juist om kleur genuanceerd te gebruiken waardoor content goed te lezen is. Content lees je namelijk het liefst van een wit blaadje en niet een geel of groen blaadje. Kortom; gebruik kleur maar niet dominant. Dit creëert rust, vertrouwen en overzicht.

4. Design is belangrijker dan functie

Yeah! Wij kunnen helemaal creatief losgaan! Functie gaat altijd voor design. Mensen zijn gewend aan vaste plekken voor het menu, algemene voorwaarden en bijvoorbeeld voor het winkelmandje. Je kunt dus wel innoveren in design maar dit mag nooit afwijken van de functionaliteit. Helaas zijn mensen nog steeds niet zo goed in staat om hun gedrag te veranderen en zitten wij vol met patronen en gewoontes. Maak hier dus gebruik van en houdt het simpel!

5. Wij zijn een bedrijf en communiceren zakelijk

Websites en communicatie wordt steeds persoonlijker. Wij zijn steeds meer gewend om persoonlijk aangesproken te worden door apps, systemen en bedrijven. Hey Nico, hierbij je rekening. Als je iets leest online is het veel prettiger als dit een persoonlijke tint heeft in plaats van en zakelijke tint.

Dit zijn enkele voorbeelden waarmee ik je wil laten zien dat een website strategie een goed idee is voordat je met je team gaat starten om de nieuwe website te maken.

Wat moet onderdeel van een website strategie zijn?

  1. Welke content wil mijn gebruiker zien
  2. Welke problemen ervaart een gebruiker en hoe beantwoord ik die
  3. Hoe kan een gebruiker in één opslag zien wat wij doen 
  4. Welke oude content is van waarde voor de gebruiker en zoekmachines
  5. Welke content structuur gaan wij gebruiken 
  6. Welke landingspagina’s en conversiemogelijkheden hebben wij nodig om bezoekers te laten converteren?

Plan NU een sparsessie met een digitaal strateeg

Spreek een online marketeer met 15 jaar ervaring 

Alle strategieën

SEO Strategie

90% van de online aankopen start bij Google. Reden genoeg om een SEO strategie te hebben.

B2B Strategie

Zakelijke marketing hoeft niet onpersoonlijk te zijn!

Leadgeneratie Strategie

De juiste leads genereren voor jouw business is het gevolg van een aantal strategische keuzes.

Website Strategie

“Yes, onze nieuwe website lost alle problemen op!” Pas je op? Want In de praktijk scoren nieuwe websites vaak slechter dan bestaande websites.

Digitale Strategie

Een digitale strategie begint bij het hebben van digitale visie. Wat gaat er de komende jaren gebeuren? Welke verschuivingen zijn er in de markt en hoe gaat jouw businessmodel standhouden?

Spreek een digitaal strateeg

Spar met een ervaren digitaal strateeg

Download gratis het Thought Leader e-book

De #1 in jouw markt!  Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de nummer 1 in jouw markt wordt.

Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!

Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)