Facebook campagnes

Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op waarom je zou moeten beginnen met Facebook campagnes.

Wij hebben gemerkt dat campagnes op facebook zeer effectief zijn en een enorme boost kunnen geven in engagement en kwalitatief websiteverkeer. Wij hebben dat gezien door de resultaten van onze experimenten. Toch zijn er een aantal punten waar rekening mee gehouden moet worden bij Facebook campagnes. Zo zou je onder andere goed moeten formuleren wat je doel is en waar je naar op zoek bent. Ook het beeldmateriaal en de boodschap die overgebracht moet worden zijn bepalend voor de resultaten van je campagne.

Doel(groep) keuze is bepalend

Met je eerste campagne zit je nooit precies goed. Het belangrijkste van adverteren is om de juiste advertentie op het juiste moment te tonen aan de juiste persoon. Dit ideaalplaatje brengt een Facebook campagne dichterbij voor adverteerders. Zodra je de stap wilt zetten om een Facebook campagne te houden is het belangrijk om je doel(groep) goed in kaart te brengen. Het is niet per definitie zo dat je meteen de juiste doelgroep aanspreekt met je campagne en hier de beste resultaten uithaalt. Het is hierbij van belang om tussentijds je campagne aan te gaan scherpen. Je zult na de eerste keer zien wie je bereikt en welke mensen er reageren. Door naar de resultaten te kijken kan je weer specifieker worden en je doelgroep scherper formuleren. Zo bereik je de juiste mensen voor jouw campagne.

Effectiviteit van Facebook campagne

Veel bedrijven zijn gevoelig over het feit dat er misschien te veel gereageerd wordt als zij een campagne plaatsen. Wij vinden te veel reactie’s beter dan te weinig reacties. Je kan namelijk altijd nog filteren en een selectie maken van de interactie die je verkrijgt. Maar zodra je te weinig of helemaal geen reactie binnen krijgt dan laat dat zien dat je campagne niet effectief is. Je wilt met een campagne voornamelijk gezien worden. Dat kan als beste door interactie te krijgen met mensen zodat ze erop reageren, liken en delen.

Voordelen van Facebook campagnes

Alles samengevat raden wij jullie aan om Facebook campagnes te houden. Er zijn namelijk vele voordelen:
‚úď Het is doelgericht
‚úď Je kunt je doelgroep zelf aanscherpen om specifieker te worden
‚úď Resultaten zijn meetbaar en inzichtelijk
‚úď Relatief goedkoop
‚úď Kenmerken van het bereik van de mensen die op je campagne klikken zijn kenbaar, waardoor je goed kan analyseren
‚úď Ideaal voor remarketing
‚úď Social media wordt veel gebruikt, waaronder Facebook. Hierdoor zal je veel mensen bereiken via Facebook.

Meer weten over social media advertising? Of heb je vragen na het lezen van dit blog? Laat het ons weten door contact op te nemen!

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden