Waarom zou je remarkting inzetten voor jouw bedrijf?

Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op hoe remarketing werkt.

[vc_row][vc_column][vc_column_text]Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op hoe remarketing werkt.

Conversie verhogen
Remarketing wordt ingezet door bedrijven om de conversie te verhogen. Echter weet een groot deel van de bedrijven nog niet wat remarketing is, of anders genoemd retargeting. Remarketing heeft te maken met het opnieuw bereiken van je doelgroep. Remarketing zorgt ervoor dat bezoekers die bepaalde pagina’s van je website hebben bekeken, opnieuw worden bereikt. Je volgt dus eigenlijk waar de bezoeker komt. Remarketing komt vooral veel voor op Facebook. Je ziet dan bijvoorbeeld in veel reclameblokken een advertentie van de site die je laatst hebt bezocht. Ook wordt vaak het artikel laten zien die je aan hebt geklikt, bijvoorbeeld een site waar je laatst aan het shoppen was.

Advertenties
Een ander voorbeeld, je bezoekt een autolease website. Nadat je de website hebt bezocht krijg je op Google een advertentie om een auto te leasen. Veel mensen vinden het niet fijn om tijdens het eerste bezoek gelijk een aankoop te gaan doen. Vaak wordt er eerst verder gekeken voordat de aankoop daadwerkelijk gedaan wordt. Op dat moment komt de remarketing van pas. Terwijl de mensen verder kijken wordt er een advertentie geplaatst van bijvoorbeeld de eerst bezochte lease website. Hierdoor blijft de bezoeker herinnert aan de website en zal deze sneller terug gaan naar die site.

Advertentie strategie
Uit onderzoek is gebleken dat een bestaande klant meer en sneller diensten van je afnemen dan een nieuwe klant die de website voor het eerst ziet. Mensen beslissen namelijk niet in een keer. Daarom is het belangrijk om te adverteren bij bezoekers die al vaker op jouw website geweest zijn. Soms moet je mensen nog eens herinneren dat ze voor jouw product of dienst moeten kiezen. Retargeting of remarketing is dus erg belangrijk voor je advertentiestrategie.[/vc_column_text][/vc_column][/vc_row]

Social Elephant Redactie

Kennis delen is vermenigvuldigen

In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt behalen. Jij wilt toch ook online groeien?

KENNIS DELEN IS VERMENIGVULDIGEN

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden