Wat is Content Marketing?

Het doel van content marketing is om op een aantrekkelijke manier, mogelijke prospects of klanten te ondersteunen, zonder meteen jouw product of dienst aan te bieden. Je helpt ze eigenlijk door kostbare informatie toe te werpen om hen te sturen om de juiste keuze te maken of meer uit jouw product of dienst te krijgen.

Vervolgens probeer je van een prospect een klant te maken en vervolgens van een klant een ambassadeur. Met extra inspanning probeer je eigenlijk de prospect te verleiden om de eerst volgende stap te zetten in hun customer journey.

De tactiek hierachter is als je dit logisch en voortdurend doet, dat het publiek jouw organisatie als een betrouwbare en vertrouwde organisatie gaat zien. Ze zullen je als een betrouwbare bron zien van waardevolle en kostbare informatie. Je spoort dan eigenlijk je publiek aan om je te gaan vertrouwen en sympathie te geven. Hiervoor wordt je dan beloond met bijvoorbeeld mond-tot-mond-reclame en merkvoorkeur.

 

inbound marketing

Content marketing kan ook inbound marketing worden genoemd, maar er is wel een verschil tussen beide termen. Bij inbound marketing is het belangrijkste doel om online vindbaar te zijn via verschillende manieren zoals zoekmachines, websites en social media. Dit kan je stimuleren door nuttige content te publiceren en via bijvoorbeeld communities de klanten en prospects te beïnvloeden. Het verschil met content marketing is dat content marketing ook via offline media kan worden ingezet. Zoals persoonlijke communicatie, evenementen en mobile. Content promotie is ook erg belangrijk via bijvoorbeeld Google adwords of via de radio.

Kennis delen is vermenigvuldigen

Kennis delen is vermenigvuldigen. In ons gratis E-book lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

PDF Downloaden