KENNISBANK

Wat is Display Advertising?

Display advertising is een woord met vele definities, het is dan ook moeilijk en misschien zelfs onnodig om er een een precieze definitie aan te geven. Wikipedia geeft de volgende betekenis: “advertising on websites or apps or social media through banners or other ad formats made of text, images, flash, video and audio.” Het verschil zit zich vaak in de types en de formaten die we er niet voor gebruiken. Een voorbeeld hiervan zijn video’s, veel marketing bureaus noemen die display advertising. Wij vinden dat dit onder content marketing valt dat vanwege het grote inhoudelijke mogelijkheden van een video.

Digitale banners

Digitale banners lijken door de opkomst van adblockers en de negatieve trend rondom banners soms of deze vorm van adverteren geen nut meer heeft. Dit verschilt echter heel erg wat je wilt bereiken met je campagne. We gaan er een paar bespreken.

Meer bekendheid

Wil je de bekendheid van je merk of product laten stijgen dan is banner adverteren een hele effectieve manier. Het is belangrijk om gebruik te maken van hoge mate van exposure. Zo laat je je advertentie opvallen en trekt het mensen aan.

Meer sales via display advertising

Als je meer sales wilt generen kunnen banners je zeker helpen, een nadeel is wel dat je vaak niet meteen effect ziet omdat je eerst een vertrouwensband probeert op te bouwen, zeker bij B2B waar een aankoopbeslissing vaak langer duurt en over meerdere lagen binnen een bedrijf gaat. 

Meer leads via display advertising

Leads genereren via banners is een populair doel, dit is ook beter meetbaar vanwege zijn laagdrempeligheid. in B2B gebeurd het vaak dat de eindgebruiker niet degene is die de aankoopbeslissing maakt, echter is het wel erg belangrijk in dit proces. Via banners met een gratis trail/proefperiode, zal het bij hen meer succes hebben dan met pure focus op verkopen. De verkopers willen je eerst het product laten proberen om het vervolgens betaald aan te bieden. Het is dus aan jou de taak om je leads zo goed mogelijk te verzorgen tot ze converteren tot klant.

Top of mind

Services en producten worden vaak eens in de zoveel tijd aangeschaft, en juist op dat moment zorg je ervoor dat jouw service of product ‘top of mind’ is. Via banners zorg je ervoor dat je in beeld blijft bij je doelgroep, zorg er wel voor dat je advertentie niet altijd hetzelfde is probeer te variëren zodat er geen ‘banner-blindheid’ ontstaat.

Download gratis het Go to Guy Marketing e-book

De #1 in jouw markt! Wie wil dat nou niet? Lees ons boek over thought leadership en leer hoe je zelf de go to guy in jouw markt wordt.
Laat jouw e-mail achter en ontvang ons gratis e-book in jouw mailbox!
Beschikbaar tot het einde van de radio campagne op Sublime”

Ontvang het Thought Leader e-book direct in je e-mail

Stel jouw vraag
Vraag het onze digitaal strateeg
Vragen kan altijd. Stel je vraag direct aan onze ervaren digitale strateeg Nico van der Zaan (15+ jaar ervaring)