Hoe zet je online marketing succesvol in?

Groeitip: Is het belangrijk om te adverteren op Google?

Voordat je een vorm van adverteren gaat inzetten is het belangrijk in kaart te brengen of het interessant is om te adverteren. Kun je via deze weg je doelgroep wel bereiken? Je gaat immers ook niet op een lege straat flyers uitdelen. Zorg ervoor dat je website meetbaar is en dat je aan de hand van data kunt bekijken of het slim is om te adverteren op Google. Is het antwoord ja? Dan raden we altijd aan klein te beginnen. Als je voor een klein bedrag advertenties inzet kun je een indicatie krijgen van de mogelijke resultaten bij grotere bedragen. Op basis daarvan kun je kiezen door te gaan en groter in te zetten, of eventueel je campagne aan te passen voordat je verder gaat.

Voordat je begint met adverteren op Google is het belangrijk dat je jouw doel duidelijk voor ogen hebt. Vaak zijn er twee redenen te onderscheiden om te starten met Google advertenties: direct response en branding.

Direct response wil zeggen dat je doel is om bezoekers een actie te laten uitvoeren. Voorbeelden van direct response zijn een offerte aanvragen, een afspraak maken of een bestelling plaatsen.

Branding is belangrijk als je graag je naamsbekendheid of zichtbaarheid wilt vergroten. Google AdWords zorgt er dan voor dat er meer vertoningen van jouw bedrijf zijn wanneer iemand naar iets soortgelijks zoekt in Google.

Posted in Blog, Online Marketing, Online Marketing Tips

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Leer online groeien in drie stappen!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen