Hoe zet je online marketing succesvol in?

Website-conversie-verhogen

Conversie verhogen van jouw website

Wist u dat gemiddeld 99% van de bezoekers van uw website de site verlaat, zonder iets voor u achter te laten? Dit is een enorm percentage. Het is daarom belangrijk dat de bezoekers die wél blijven, u iets opleveren. Het verhogen van deze conversie kan een enorme impact hebben en het aansturen op een toename van het conversiepercentage is daarom wellicht het belangrijkste aandachtspunt voor jouw website. Maar waar moet je beginnen? In dit artikel beschrijven we een aantal manieren waarmee u de conversie van jouw website kunt verhogen.


Meten is weten

Het begint allemaal bij het meetbaar maken van het gedrag van de bezoekers op jouw website. Door middel van Google analytics of Piwik kunt u zien waar uw bezoekers vandaan komen en hoe deze bezoekers door uw website navigeren: welke pagina’s zijn populair en welke worden er zelden bezocht. Erg handig daarvoor is de weergave van de bezoekersstroom. Hieraan kunt u zien op welke pagina’s bezoekers binnenkomen en op welke pagina’s de bezoekers de website verlaten en welke pagina’s zij intussen bezocht hebben.


Gebruik verwijzingen / hyperlinks in de website

Natuurlijk helpen pakkende teksten de bezoekers te boeien met jouw informatie, waardoor ze jouw site graag bezoeken. Echter in de informatie verwijzen naar andere pagina’s op uw website, helpt de bezoekers makkelijk door de site te navigeren. Dit doet u door in de teksten hyperlinks naar relevante pagina’s binnen uw website op te nemen. De bezoekers zullen daardoor langer op jouw website blijven.


Vermeld jouw telefoonnummer direct op de website

Zorg ervoor dat op alle pagina’s jouw telefoonnummer zichtbaar is. Het plaatsen van een telefoonnummer laat zien dat het ook mogelijk is om je te bellen. Dit oogt voor de bezoekers betrouwbaar en vergroot de kans dat zij de telefoon pakken.


Gebruik een call to action

Zorg ervoor dat je maximaal 1 opvallende call to action per pagina hebt. Een call to action is een link, button of banner die de bezoeker uitnodigt om op te klikken. Dit helpt bezoekers om naar een contactformulier te gaan of een aankoop te doen in de webshop. Gebruik niet meer dan 1 call to action op een pagina. Als er meer zijn, ziet de gebruiker ze allemaal over het hoofd.


Doe A-B testen

Een A-B test is niets anders dan het vergelijken van twee situaties. Meet bijvoorbeeld eens het verschil in reactie van uw bezoekers wanneer u een contactbutton van kleur verandert. Op deze manier kunt u achterhalen welke kleur button tot de meeste conversie leidt.


Plaats een chat op jouw website

Een chatfunctie helpt om in contact te komen met je klant. Doordat klanten direct en eenvoudig vragen kunnen stellen is voor jou de kans op contact groter dan wanneer ze alleen een ingevuld contactformulier achterlaten.


Het is nooit genoeg

Conversie verhogen is geen eenmalig iets. Het is een doel waar je continu aan dient te werken. Het is niet altijd een eenvoudige klus, maar wel eentje die erg goed is voor jouw business.

Wat doe je om de conversie van uw website te verhogen? Laat het hieronder aan ons weten.

Wil je gratis advies over de conversie van jouw website? Neem dan contact op met info@socialelephant.nl


.

Of maak gratis kennis met onze specialisten

Meer informatie OF Neem contact op


Bekijk de presentatie over conversie verhogen

Lees ook:

Krijg grip op Social Media
Social Media business to business
Waarom Social Media?

Posted in Blog, Online Marketing
Tags: , ,

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

*

Leer online groeien in drie stappen!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen