Stop eenmalige campagnes!

Wij gaan in op belangrijke zaken en ontwikkelingen binnen online marketing. Zo blijf jij up-to-date en kun jij, gewapend met kennis, de concurrentie voorblijven. In dit blog gaan wij in op waarom je geen eenmalige campagnes moet doen.

Veel bedrijven richten eenmalig een dure campagne in. Men denkt al gauw dat dit goed werkt om het overgebleven marketingbudget nog even op te maken. In dit blog gaan we dieper in op het gebruik of beter gezegd het niet gebruiken van eenmalige campagnes.

Eenmalige campagnes
Bedrijven willen graag uitpakken met één mooie, grote campagne. Wij zien dat deze campagnes totaal niet werken en dat het zonde is van het geld. Je kan het geld beter besteden aan een aantal kleinere, goedkopere campagnes en deze plaatsen op verschillende kanalen. Ga vervolgens door met het maken van campagnes op het platform dat goed werkt. Zo werk je effectief en gooi je niet onnodig veel geld weg.

Besteed het budget slim
Waarom zou je het hele budget in één keer besteden? Vaak wordt dit gedaan als een impulsieve actie die erg zonde is van je geld. Daarentegen is het maken van een grote campagne bijvoorbeeld op tv ook niet heel erg meer van deze tijd. Uit onderzoek is gebleken dat mensen gemiddeld zo’n zeven contactmomenten nodig hebben voordat ze je gaan vertrouwen en een dienst van je af zullen nemen. Probeer daarom eerst je kennis te delen voordat je een poging doet tot verkopen. Kennis delen kan bijvoorbeeld door het plaatsen van blogs op je website of op social media.

De voor- en nadelen
Een nadeel van kleinere campagnes is dat het vaak meer tijd kost om een aantal kleinere campagnes te maken. Een voordeel van meerdere video’s is wel weer dat je meer contactmomenten maakt in plaats van 1 contactmoment met een grote campagne. Een voordeel van een (gewone) campagne is het benaderen van nieuwe klanten. Het benaderen van nieuwe klanten is erg belangrijk. Hier kan je een daadwerkelijk dienst afnemende klant aan overhouden. Door het maken van een leuke campagne die veel mensen aanspreekt kunnen er veel mensen mensen op af komen.

De zeven contactmomenten
Een voorbeeld, je hebt een eigen bedrijf en je hebt € 5.000,- om te besteden aan campagnes. Maak dan niet 1 dure video maar probeer om bijvoorbeeld tien video’s te maken voor datzelfde bedrag. Maak dan bijvoorbeeld één video met de mening van een klant en een aantal video’s over de producten of diensten zelf. Zo ben je al goed opweg naar de zeven contactmomenten en gebruik je je geld slim.

Je hebt net gelezen dat eenmalige (grote) campagnes niet goed zijn om te maken. Wil je meer tips of hulp bij jouw online marketing? Neem dan gerust contact met ons op!

Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen
1
×
Hallo kunnen wij jou helpen?
Stuur ons dan een bericht via Whatsapp.