Web Review: Efteling

In de video- en blogreeks ‘Web Review’, behandelen we elke week een nieuwe website en kijken we naar de goede en mindere kanten van de website. Deze week behandelen we de site van de Efteling. Hoe houdt Efteling de aandacht vast van de bezoekers?

Een goede homepagina

De Efteling, het grootste attractiepark van Nederland maar, hoe ziet de website eruit? De site opent met een video slider die je het gevoel van de Efteling geeft, en dus interesse wekt van de bezoekers. Als je dan verder rondkijkt springen meteen, door de witruimte, de belangrijkste functies eruit. Zo kan je er direct heen navigeren. Een van die functies is het tickets bestellen. Daar is nog een handigheidje toegevoegd. Je ziet direct de openingstijden eronder staan. Dat zorgt toch voor wat extra vertrouwen voor de bezoeker dat de openingstijden duidelijk in beeld staan.

Rustig bestellen

Wanneer je klikt op ‘Bekijk prijzen’ kom je op een rustige pagina met een gebroken witte achtergrond. Zo komt de content duidelijk op je af en kun je gemakkelijk lezen welke tickets er zijn, en natuurlijk hoe duur de tickets zijn. Als je naar beneden scrollt dan scrollt de menubalk van bovenin het scherm met je mee. Als bezoeker kun je zo gemakkelijk door navigeren naar andere pagina’s op de site.

Slim gebruik van social media

Hoe kan je als bedrijf nou interactie met de bezoekers hebben? De Efteling heeft er iets heel slims op bedacht. Mensen die in de Efteling zijn geweest maken daar foto’s. Die foto’s worden gedeeld op social media en daar maakt de Efteling handig gebruik van. Ze verschijnen namelijk op de homepagina. Zo hebben bezoekers direct een indruk hoe het er in de Efteling aan toe gaat.

Maar, wat nou als je direct hulp nodig hebt? Je kunt even naar ze bellen maar, je kan ze ook een berichtje sturen via Facebook Messenger. Veel Nederlanders zijn nog actief op Facebook, waaronder de doelgroep van de Efteling, dus deze tactiek is slim ingezet door de Efteling. Zo kunnen ze de klanten op allerlei manieren assisteren.

Maar wat heb jij eraan?

Het slim gebruik maken van Social Media is zeker iets om rekening mee te houden. Een goed gebruik van Social Media zorgt voor naamsbekendheid en vertrouwen van de bezoekers. Social Media blijft groeien, dus je kan er maar beter gelijk mee beginnen!

Zelf online groeien met onze PDF!

Kennis delen is vermenigvuldigen. In deze gratis PDF lees je precies hoe je in 3 stappen online resultaat kunt halen. Zo kun je zelf aan de slag en weet je hoe je jouw online groei aan kunt pakken. Jij wilt toch ook online groeien?

(Nieuw) PDF Download
Bezig met versturen
1
×
Hallo kunnen wij jou helpen?
Stuur ons dan een bericht via Whatsapp.